Vålerenga TakeOver på Oslo City

Lørdag (i morgen) kl. 10-15 gjentas fjorårets suksess når Vålerenga inntar Oslo City. Vålerenga TakeOver innbyr til en dag hvor barn og unge får møte sine helter – spillere fra både dame og herresiden kommer, det blir show fra scenen, konkurranser og quiz med fine premier.  Konfransier er den kjente influencer Arman som har stort hjerte for både Vålerenga og Oslo City  - også kommer Tippen - Vålerengas maskot.

– Jeg håper at våre mange besøkende og Vålerengas supportere med barn og unge kommer sånn at byen blir kongeblå. Dette er et samarbeid som gjør det mulig for oss å gi tilbake til bydelen og støtte klubben, som en viktig aktør i byen vår, for å aktivisere barn og ungdom, sier Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City.

Svein Graff, daglig leder i Vålerenga Fotball Elite, forteller at de ønsker å engasjere Oslos befolkning og være synlige i bybildet. Samarbeidet med Oslo City gir Vålerenga en utmerket mulighet til å nå barn og unge og bidra til at de kan delta i klubbens aktiviteter.

I år vil Oslo City også samle inn brukte fotballsko som skal gis til barn og ungdom i klubben og i lokalmiljøet, i bydel gamle Oslo. Her vet vi at det finnes et stort behov for hjelp til å holde barn og ungdom i aktivitet og da med blant annet fotball. Det er en hjertesak for Oslo City og Steen & Strøm Scandinavia å støtte bydelen vår og bidra til at barn og ungdom får en meningsfull og aktiv fritid.

– Vi håper fotballsko kan være med på å bidra til at flere barn kan spille og delta. Vi mener Oslo City kan bistå stort og vi vet at brukte fotballsko blir tatt godt imot sånn at flere kan spille fotball, sier Elisabeth Lohk.

Vålerenga har et Gatelag hvor rusmisbrukere blir godt ivaretatt og har et tilbud hvor de kan få hjelp til å komme bort fra rusmiljøet ved å trene og ikke minst bli en del av noe positivt i hverdagen med å spille fotball på et lag og treffe andre sosialt. Også her vil innsamling av brukte fotballsko kunne bidra godt og være viktig for mange.

Dette skjer på lørdag:

• Vålerengas samfunnsavdeling har stand hvor de har fokus på mangfold og ikke minst ta vare på de som trenger å få noe annet å tenke på og da er fotball noe positivt.
  • det blir delt ut gratis billetter til hjemmekampen som Vålerenga spiller på søndag. Det gjør at flere kan delta på kamp!
  • en stand med salg av supporterutstyr (i telt på uteplassen foran Oslo Citys hovedinngang)  Her kan den nye drakten kjøpes
  • Det blir utdeling av boller og brus – triksing med ball og mye annet
  • Dame og herrelags spillere kommer og det deles ut mange fine premier fra scenen – samt møt spillerne til meet & greet
  • Sceneshowet avsluttes mede  klubbens sang Vålerenga kjerke med Trond Ingebretsen og Vålerenga barnekor

– Jeg håper det er mange som finner veien til Oslo City lørdag for en god opplevelse for store og små. Både inne og ute på senteret vil det bli mange aktiviteter og vi vil ha fokus på gode opplevelser, sier Lohk.

­­­­­Vi gleder oss stort til lørdagens Vålerenga TakeOver på Oslo City, som vi har et veldig godt samarbeid med. Vi er begge opptatt av mangfold og å skape attraktive møteplasser for Oslos befolkning, spesielt for barn og ungdom. Vålerenga er klubben for alle, og sammen med Oslo City samler vi inn fotballsko til lavinntektsfamilier. Vi markerer Vålerenga mot Rasisme, og stiller med spillere og har en rekke aktiviteter for barn og ungdom, sier Svein Graff.

Bildtext: Vålerenga TakeOver 2023 på Oslo City.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City, Steen & Strøm SC
elisabeth.lohk@steenstrom.com
www.oslo-city.steenstrom.no/

Svein Graff, daglig leder i Vålerenga Fotball Elite
E-post: svein@vif.no
www.vif-fotball.no

Oslo City eies av Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm med nio kjøpesentre på attraktive markedsplasser og totalt over 60 millioner besøkende årlig, hvorav Oslo City med sine 80 butikker under ett tak står for over 11 millioner besøkende.

Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapital-forvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa.Klépierre-konsernets portefølje er verdsatt til 19,4 milliarder euro per 30. juni 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Sentral-Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året. Klépierre er representert i CAC Next 20- og EPRA Eurozone-indeksene, samt i andre etiske indekser som CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 og CDP A-listen. Disse utmerkelsene bekrefter konsernets engasjement og proaktive arbeid for bærekraftig utvikling, og globalt lederskap i kampen mot klimaendringer. Alle Steen & Ströms kjøpesentre, inkludert Oslo City, arbeider nå mot målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. www.steenstrom.com

Vålerenga er en stolt klubb med en stolt historie! Den startet med stiftelsen i kassesnekkeriet i Vålerenggata, gikk via bohemperioden med seriegull på 60-tallet, til de nye bohemene med alle seierne på 80-tallet. På 90-tallet tok klubben og Klanen et historisk standpunkt mot rasisme. I Europa gjorde klubben suksess med kamper mot Chelsea, Besiktas og Newcastle som stolte høydepunkt.

I 2005 tok vi vårt foreløpig siste seriegull og feiret sammen med titusener på Rådhusplassen, og i 2008 vårt foreløpig siste cupgull da Moa og Daniel scoret våre mål. Høsten 2017 flyttet Vålerenga inn på Intility Arena, og med seriebronsen i 2020 tok vårt herrelag sine første medaljer i eget hjem.

Quick facts

Lørdag (i morgen) kl. 10-15 gjentas fjorårets suksess når Vålerenga inntar Oslo City. Vålerenga TakeOver innbyr til en dag hvor barn og unge får møte sine helter – spillere fra både dame og herresiden kommer, det blir show fra scenen, konkurranser og quiz med fine premier. Konfransier er den kjente influencer Arman som har stort hjerte for både Vålerenga og Oslo City - også kommer Tippen - Vålerengas maskot.
Tweet dette

Sitater

Jeg håper at våre mange besøkende og Vålerengas supportere med barn og unge kommer sånn at byen blir kongeblå. Dette er et samarbeid som gjør det mulig for oss å gi tilbake til bydelen og støtte klubben, som en viktig aktør i byen vår, for å aktivisere barn og ungdom.
Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City
Vi gleder oss stort til lørdagens Vålerenga TakeOver på Oslo City, som vi har et veldig godt samarbeid med. Vi er begge opptatt av mangfold og å skape attraktive møteplasser for Oslos befolkning, spesielt for barn og ungdom. Vålerenga er klubben for alle, og sammen med Oslo City samler vi inn fotballsko til lavinntektsfamilier. Vi markerer Vålerenga mot Rasisme, og stiller med spillere og har en rekke aktiviteter for barn og ungdom.
Svein Graff, daglig leder i Vålerenga Fotball Elite