Stena Metall starter Stena Confidential - nytt selskap innen konfidensialitetshåndtering

Stena Metall har startet et nytt selskap innen konsernet, Stena Confidential, som i første omgang vil ha virksomhet i Sverige, Norge og Danmark, og snart også i Finland og Polen.

- Det er stor etterspørsel etter sikre, sporbare og sirkulære tjenester. Stena Confidential gir oss de riktige forutsetningene for å fortsette å utvikle markedsledende tjenester som kundene etterspør, sier Kristofer Sundsgård, konsernsjef i Stena Metall.

- Vi ser en stadig større etterspørsel etter konfidensielle tjenester som følge av mer kompleks lovgivning og et økende behov for virksomheter å ivareta sin informasjonssikkerhet. Det gjør at vi har en sterk tro på at det er godt grunnlag for å ta en posisjon i markedet, og gjennom samarbeid med Stena Recycling har vi gode forutsetninger for å hjelpe kunder på alle markeder, sier Linus Larsson, CEO i Stena Confidential.

Målet for Stena Confidential er å være det selvsagte valget for sikker og sporbar destruksjon og å være i forkant når det gjelder sirkularitet innen konfidensielt materiale.

- Som eksperter på sikerhet skaper vi skreddersydde løsninger tilpasset ulike virksomheters behov. Vi henter og håndterer sensitivt materiale med ytterste nøyaktighet til informasjonen er helt slettet og det fysiske materialet er resirkulert og foredlet. Vi har også effektive logistikkløsninger som bidrar til lavere CO2-utslipp, sier Linus Larsson.

Kjernevirksomheten er å bistå kunder med sikker destruksjon og sletting og håndtering av konfidensiell informasjon. Men i takt med at samfunnet blir mer og mer digitalisert, utvikler også Stena Confidential sin virksomhet.

- For å bygge vår posisjon legger vi mye ressurser på produktutvikling av våre tjenester med digitalisering i fokus. Gjennom dette og ved å samle vårt tilbud under ett merke skaper vi et svært sterkt utvalg av produkter og tjenester, sier Linus Larsson.

For mer informasjon kontakt Linus Larsson, linus.larsson@stenaconfidential.com, +46 10 445 00 00.