30 nye jobber i Steria

30 nye jobber i Steria Oslo, 31. mars 2004 Steria fortsetter å ekspandere. I fjor ansatte selskapet 45 nye medarbeidere. Det blir minst like mange i år. Hittil i år har vi ansatt 15 personer. Akkurat nå er selskapet på jakt etter ytterligere 30 kompetente medspillere, fordelt på 15 senior rådgivere og 15 arkitekter og utviklere. Og i følge kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren har Steria ingen problemer med å rekruttere høyt kvalifiserte folk. - Vi er inne i en svært positiv utvikling, sier han. Vårt omdømme i markedet gjør at vi tilnærmet kan velge og vrake blant de beste, både erfarne konsulenter hos våre konkurrenter og nyutdannede it-studenter. I fjorårets Universum-kåring av Norges mest attraktive arbeidsgivere blant data- og it-studentene ved NTNU, kapret Steria 2. plassen etter Telenor, og foran sterke varemerker som IBM, Accenture og et hundretals andre selskaper, forteller Lindgren stolt. - Vi har satt oss som mål å vokse fra 260 ansatte i dag til 400 innen utløpet av 2006. Vi skal gjøre alt for å innfri disse forventningene, slår Anders Lindgren fast. Blant Sterias oppdragsgivere finner vi store og krevende virksomheter, både private selskaper og offentlige etater. Steria (www.steria.no) Steria er et av Europas største it-konsulentselskaper med 8.200 ansatte og en omsetning i 2003 på NOK 7,9 milliarder. I Norge ligger omsetningen på 615 millioner. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning; Systemutvikling og integrasjon; Drift og outsourcing. Løsningsområder omfatter: Arbeidsflyt og prosesseffektivisering, Betalingsløsninger; CRM og kundekontakt; IT-infrastruktur; IT-strategi og kostnadsreduksjoner, Sikkerhet og PKI, Virksomhetsportaler. Kunder som stoler på oss omfatter virksomheter som Politiet, Tollvesenet, Forsvaret, ErgoGroup, Telenor, BBS, Skatteetaten, Oslo kommune, DnB NOR, EDB Teamco, Statsbygg, Norsk Tipping for å nevne noen. Besøk gjerne våre webside www.steria.no - og sjekk våre referanser. Her finner du også en rekke fagartikler og kurstilbud med fokus på it og ledelse. Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 416 33 084 E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/31/20040331BIT20870/wkr0004.pdf 30 Nye jobber i Steria http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/31/20040331BIT20870/bild.html Bilde