Ikke overlat bankkortet til kelneren

Ikke overlat bankkortet til kelneren Vi er mange som misliker det. At kelneren forsvinner inn i barens bakre og ubeskrevne regioner med bankkortet vårt. Nå kan vi håpe at restaurantbransjen skaffer seg en Steria ELITE 790 GSM mobil betalingsterminal og sparer oss for dette spenningsmomentet. Hooops - der forsvant bankkortet ditt sammen med kelneren. De fleste av oss har opplevd gjensynsgleden når kelneren kommer tilbake med kortet. Som regel er det gjort en korrekt belastning - og sjelden blir bankkortet kopiert. Men misbruk og svindel skjer, og fenomenet er et problem for kortbrukere og banker. Men snart er det en saga blott. Med den nye mobile betalingsterminalen Steria ELITE 790 GSM øker sikkerheten betraktelig. Hele betalingsprosessen foregå nemlig ved restaurantbordet, uten at du behøver å miste bankkortet ditt ut av synet. Steria ELITE 790 GSM er spesialtilpasset for restauranter og serveringssteder. Den hendige, lille saken måler 21,5x9x6,5 og veier kun 750 gram. Du betjener selv terminalen etter at kelneren har lastet inn regningen din. Du kan også gi tips i samme operasjon og du kan bruke alle typer kredittkort, samt ditt bankkort. Terminalen kommuniserer via GSM-nettet mot Bankenes Betalingssentral og utfører transaksjonen i løpet av sekunder. Den kan utføre omtrent 100 transaksjoner mellom hver ladning og fungerer overalt hvor det er GSM- dekning. Steria ELITE 790 GSM kan også benyttes som vanlig mobiltelefon ved bruk av et eget hodesett, og terminalen kan både sende og motta SMS- meldinger. Steria i Norge (www.steria.no) Steria AS (tidligere Bull AS) er rangert som det fjerde største IT- konsulentselskapet i Norge. Selskapet har lange tradisjoner med røtter tilbake til 1958. I dag er selskapet en totalleverandør av IT-tjenester og infrastruktur. Forventet omsetning i 2002 er 550 millioner kroner og antall medarbeidere er 240. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen fem hovedtjenesteområder: Kundekontaktsentre og CRM; Elektroniske betalingsløsninger; Informasjonsforvaltning; Outsourcing; Systemintegrasjon og utvikling. I tillegg spiller vår basiskompetanse en sentral rolle i alle oppdrag, herunder: IT- og virksomhetsrådgivning; Prosjektledelse; IT-infrastruktur-løsninger og Sikkerhet. Steria er ISO 9001:2001 sertifisert. Steria har kontorer i Oslo, Bergen og Trondheim. Elektroniske betalingsløsninger Med 15 års erfaring innenfor smartkort og elektronisk betalingsformidling er Steria markedsleder. Vi har levert over 70 prosent av betalingsterminalene i Norge. Integrasjon av betalingsløsninger mot kasse- og salgsapplikasjoner er ett av våre kjernekompetanseområder. Kunder omfatter slike virksomheter som BBS, Bohus, Coop, Den Norske Bokhandlerforening, Elfo, Jernia, Kid Interiør, Klart Svar, Lindbak, Maxbo, MesterGrønn, Rainbow-kjeden, Tanum, Telehuset, Tusenfryd og Vinmonopolet for å nevne noen. Steria i Europa (www.steria.com) Steria er ett av de ti største IT-selskapene i Europa. Konsernet ble etablert i 1969. I dag omfatter konsernet mer enn 9000 medarbeidere i 12 land. Omsetningen i 2002 vil ligge på ca. 1 milliard EURO. Hovedtjenester omfatter konsulent- og rådgivningtjenester, systemintegrasjon, i tillegg til drift og outsourcing. Som et stort internasjonalt selskap er Steria representert i de fleste bransjer, men spesielt innen bank og forsikring, offentlig sektor, telekommunikasjon samt olje og energi. Steria er notert på Premier Marché på Paris-børsen og i SBF 120-indeksen. Sjefkonsulent, Terje Haugseth Tlf. 22 57 58 64. Mobil: 90 13 56 41 E-post: teh@steria.no Informasjonsdirektør, Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 41 63 30 84 E-post: al@steria.no Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30501 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00920/wkr0002.pdf