Ny eier i Integris

Ny eier i Integris Groupe Bull har sluttført forhandlingene med det franske IT- serviceselskapet Steria om overtakelse av Integris` europeiske virksomhet (utenom Frankrike). Avtalen innebærer at hoveddelen av Integris` europeiske virksomhet selges til Steria. I tillegg går Steria inn som minoritetetseier i Integris Frankrike. (10.04.2002) Steria er et fransk IT-selskap som ble etablert i 1969. I dag har selskapet et solid renommé og fotfeste i det franske markedet, i tillegg til internasjonal tilstedeværelse. Kjernekompetanse og hovedsatsningsområder er: service, systemintegrasjon og drift (outsourcing), e-business og CRM. Avtalen fører til at Steria blir ledende i Europa innen IT-tjenester, med nærmere 10.000 erfarne IT-konsulenter og en forventet omsetning på 1,3 milliarder euro (ca. NOK 10,5 milliarder) i elleve land, derav 65 prosent utenfor Frankrike. Transaksjonen omfatter en blanding av aksjer og likvider verdt 190 millioner euro. Samtidig går Steria inn som 9-prosent eier i Integris Frankrike, via en kontant nyemisjon på 6 millioner euro. Kundeporteføljen, tjenestetilbudet og den geografiske beliggenheten til de to selskapene er svært utfyllende. Det forventes store synergieffekter. Dette er også bakgrunnen for at ledelsen har stor tro på at prosessen med å integrere de to selskapene vil gå hurtig og effektivt. Målsetningen er å ha den nye gruppen i full drift innen 1. januar 2002. Steria er ikke tidligere representert i Norge. Vi regner med å videreføre hele vår virksomhet i Norge på samme måte som tidligere. Selv om vi eiermessig forlater Bull-gruppen vil vi fortsatt være distributør for Bulls produkter i Norge. Den viktigste forskjellen er at vi kan forvente oss en ennå sterkere og mer tjenesteorientert eier. Det setter vi pris på, og vi håper våre kunder gjør det samme. Pressekontakter: Anders Lindgren, informasjons- og markedsjef, tlf. 22 57 57 64, mobil 41 63 30 84, e-post: al@integris.no Kjell Rusti, adm. direktør, tlf. 22 57 58 55, mobil 90 82 60 26, e-post: ker@integris.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00580/wkr0001.pdf