Ny kvinne i toppledelsen i Steria

Mette Solstrand (38) har begynt i Steria as som direktør for Rådgivnings- og systemintegrasjonsenheten. Hun tiltrådte 1. mars – og dermed er to av åtte i ledergruppen i it-selskapet kvinner.

Solstrand kommer fra Capgemini hvor hun har ledet Technology Services Oslo-avdeling, Capgeminis største konsulentavdeling med 240 ansatte. Hun har mer enn 15 års erfaring fra it-bransjen, med hovedvekt på consulting og offentlig sektor. Solstrand har tidligere jobbet som prosjektleder i Unisys og Customax, og har vært it-sjef i Luftfartsverket. – Steria er et offensivt selskap – med en klar vekststrategi og fokus på kontinuerlig endring. Mens andre i bransjen har slitt resultatmessig de siste årene, har Steria klart seg bra. Dette gjør også selskapet godt posisjonert for vekst, sier Solstrand. Rådgivning og systemintegrasjon er to av hovedsatsingsområdene i Steria. Enheten, med sine 120 konsulenter, er i dag Sterias flaggskip innen consulting. Solstrand kan love en offensiv vekststrategi, og ser frem til oppgavene som venter: – Jeg håper å bidra til ytterligere profesjonalisering av konsulentvirksomheten. Vi skal være kjent for solid kompetanse, pålitelighet og leveringsevne, og for at vi ligger i forkant på viktige områder. I tillegg skal vi være en preferert arbeidsplass for de dyktigste konsulentene i markedet. Steria (www.steria.no) Steria er et av de ledende europeiske it-konsulentselskapene med mer enn 9.000 medarbeidere i 11 land og en omsetning på nærmere åtte milliarder kroner. Hovedkontoret ligger i Paris i Frankrike. Omsetningen i Norge i 2003 var 632 millioner kroner og antall medarbeidere er 250. Bransjer hvor vi er spesielt sterke omfatter: offentlig sektor, helse, justis og politi, bank/finans, telekom, transport, varehandel og servicevirksomheter. Vårt tjenestetilbud dekker hele verdikjeden i forhold til å planlegge, bygge og forvalte it-løsninger. Det betyr at vi fungerer som en tverrfaglig partner for våre kunder, og bistår med alt fra ideutvikling og rådgivning til prosjekttering og bygging av systemer, infrastruktur og løsninger, til driftstøtte og delvis eller full outsourcing. Direktør Rådgivning og systemintegrasjon Mette Solstrand Tlf.: 22 57 56 07 / Mobil: 47 89 86 70 E-post: mette.solstrand@steria.no Markeds- og kommunikasjonsdirektør Anders LindgrenTlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 41 63 30 84 E-post: anders.lindgren@steria.no