Nytt om navn: Borgersen gjør lynkarriere i Steria

Nytt om navn: Borgersen gjør lynkarriere i Steria Jan Ivar Borgersen (38) går inn i ledergruppen i Steria AS. Han kom til bedriften for vel to år siden, og har i løpet av denne tiden hatt ansvar for videreutvikling av Sterias drifts- og outsourcingsvirksomhet. Arbeidet har vært vellykket. Allerede i dag står outsourcing og drift for ca 20 prosent av omsetningen, og noen av de mest komplekse it- miljøene i Norge står på kundelisten, som for eksempel Skatteetaten og Tollvesenet. Borgersen har omfattende ledererfaring fra større virksomheter som ErgoGroup, Telenor og før det mange år i Teamco. Han har bygget opp, restrukturert og sentralisert flere it-organisasjoner, og har bred kompetanse i å utvikle komplekse it-strategier.. Steria i Europa (www.steria.com) Steria er ett av de ti største IT-selskapene i Europa. Konsernet ble etablert i 1969. I dag omfatter konsernet mer enn 9000 medarbeidere i 12 land. Omsetningen i 2002 vil ligge på ca. 1 milliard EURO. 60 prosent av omsetningen kommer fra oppdrag utenfor Frankrike. Hovedtjenester omfatter konsulent- og rådgivningtjenester, systemintegrasjon, i tillegg til drift og outsourcing. Som et stort internasjonalt selskap er Steria representert i de fleste bransjer, men spesielt innen bank og forsikring, offentlig sektor, telekommunikasjon samt olje og energi. Steria er en pioner når det gjelder aksjeeierskap for de ansatte. 31 % av kapitalen eies av de ansatte. Steria er notert på Premier Marché på Paris-børsen og i SBF 120-indeksen. Steria i Norge (www.steria.no) Steria AS (tidligere Bull AS) er rangert som det fjerde største IT- konsulentselskapet i Norge. Selskapet har lange tradisjoner med røtter tilbake til 1958. I dag er selskapet en totalleverandør av IT-tjenester og infrastruktur. Forventet omsetning i 2002 er 550 millioner kroner og antall medarbeidere er 240. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen fem hovedtjenesteområder: Kundekontaktsentre og CRM; Elektroniske betalingsløsninger; Informasjonsforvaltning; Outsourcing; Systemintegrasjon og utvikling. I tillegg spiller vår basiskompetanse en sentral rolle i alle oppdrag, herunder: IT- og virksomhetsrådgivning; Prosjektledelse; IT-infrastruktur og Sikkerhet. Steria er ISO 9001:2001 sertifisert. Steria har kontorer i Oslo, Bergen og Trondheim. Informasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 41 63 30 84 E-post: al@steria.no Direktør, Outsourcing og drift Jan-Ivar Borgersen Tlf.: 22 57 57 66 / Mobil: 90 54 87 45 E-post: jib@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00640/wkr0001.pdf