Nytt om navn: Steria styrker salgskorpset

Oslo, 10. desember 2003 Nytt om navn: Steria styrker salgskorpset Hilde Bjertnæs Bækken (41) har nylig begynt som ansvarlig for salg av tjenester mot offentlig sektor i Steria. Bækken kommer fra Ementor hvor hun var markedssjef med ansvar for salg av systemutvikling og rådgivningstjenester til offentlig sektor. Bækken har mer enn 17 års erfaring fra it-bransjen, blant annet fra selskaper som Avenir, Merkantildata, Ementor, NIT og Manpower. Av utdannelse har Bækken en cand.mag.-grad fra Universitetet i Tromsø. Steria i Europa (www.steria.com) Steria er ett av de ti største IT-selskapene i Europa. Konsernet ble etablert i 1969. I dag omfatter konsernet 8100 medarbeidere i 12 land. 60 prosent av omsetningen kommer fra oppdrag utenfor Frankrike. Hovedtjenester omfatter konsulent- og rådgivningtjenester, systemintegrasjon, i tillegg til drift og outsourcing. Som et stort internasjonalt selskap er Steria representert i de fleste bransjer, men spesielt innen bank og forsikring, offentlig sektor, telekommunikasjon samt olje og energi. Steria er en pioner når det gjelder aksjeeierskap for de ansatte. 31 % av kapitalen eies av de ansatte. Steria er notert på Premier Marché på Paris-børsen og i SBF 120-indeksen. Steria i Norge (www.steria.no) Steria er et av Europas største it-konsulentselskaper med 8.100 ansatte og en omsetning i 2002 på NOK 7,5 milliarder. I Norge ligger omsetningen på nærmere 600 millioner. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning ; Systemutvikling og integrasjon ; Drift og outsourcing Løsningsområder omfatter: Betalingsløsninger ; CRM og datavarehus ; IT- infrastruktur ; Sikkerhet og PKI Kunde- og publikumskontakt ; Prosesseffektivisering ; Virksomhetsportaler. Steria er ISO 9001:2001 sertifisert. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32658 Pressekontakter Senior salgskonsulent Hilde Bjertnæs Bækken Tlf.: 22 57 57 77 / Mobil: 917 57 265 E-post: hbb@steria.no Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 416 33 084 E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/10/20031210BIT00260/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/10/20031210BIT00260/bild.html Pictures