Nytt om navn:Åtte rådgivere melder overgang til Steria

Nytt om navn: Åtte rådgivere melder overgang til Steria Steria styrker sin it-rådgivningsavdeling med åtte nye rådgivere. De nye rådgiverne kommer fra selskaper som Accenture, Cap Gemini, Microsoft, Ementor, Fujitsu, Mercuri Urval, Electric Farm og Forsvaret. Kort om Sterias nye rådgivere: Per Marstein, 36, seniorrådgiver Per Marstein er ansatt som seniorrådgiver. Han kommer fra Ementor hvor han har vært i ni år og i hovedsak jobbet med virksomhets- og teknologirådgivning, prosjektledelse, portaler og arkitektur. Per har lang erfaring fra et bredt spekter av prosjekter innenfor privat og offentlig sektor. Han er utdannet sivilingeniør fra NTH. Bjørn Rollheim, 39, seniorrådgiver Bjørn Rollheim er ansatt som seniorrådgiver. Han kommer fra Business Strategy & Information Systems og har tidligere arbeidet for virksomheter som Mercuri Urval og Forsvarets Overkommando. Rollheim har mer enn 15 års erfaring fra et bredt spekter av prosjekter og ledelsesfunksjoner. Han er utdannet sivilingeniør fra NTH. Øyvind Roseth, 41, seniorrådgiver Øyvind Roseth er ansatt som seniorrådgiver. Han kommer fra Forsvaret og har tidligere jobbet i Accenture. Øyvind har mer enn 15 års erfaring fra et bredt spekter av prosjekter og ledelsesfunksjoner innenfor IKT, omstilling og prosesseffektivisering. Oppdragsgivere omfatter blant annet Forsvaret og Telenor Mobil. Øyvind er utdannet cand. scient med hovedfag i informatikk. Nina Elise Jørgensen, 40, seniorrådgiver Nina Elise Jørgensen er ansatt som seniorrådgiver i Steria. Hun kommer fra Fujitsu hvor hun var konsulentsjef med ansvar for å bygge opp konsulentavdelingen. Nina er cand. mag i informatikk fra Universitetet i Oslo. Hun har lang erfaring som prosjektleder og rådgiver, og har arbeidet med en rekke større implementeringer i offentlig sektor. I starten av sin karriere var hun blant annet med på å bygge opp internettjenester og høyhastighetsnett for osloskolene. Nina er i tillegg en dyktig pedagog og har bred undervisningserfaring. Stein F. Andresen, 39, seniorrådgiver Stein F. Andresen er ansatt som seniorrådgiver. Han kommer fra Electric Farm (del av ErgoGroup) hvor han har vært i fire år. Tidligere drev han sitt eget firma Cosmos. Stein er utdannet siv.ing. og økonom fra Tyskland og USA. Han har jobbet både med utvikling, databaser, virksomhetsportaler og strategiarbeid for virksomheter som Telenor, Skatteetaten og flere kommuner. Christine Dahle, 28, rådgiver Christine Dahle er ansatt som rådgiver. Hun kommer fra Cap Gemini hvor hun har vært i tre år. Christine er sivilingeniør i teknologiledelse fra NTNU og er ingeniør i datateknikk på høyskolenivå. Hun har jobbet med teknologiledelse, virksomhetsstrategi, it-strategi og CRM for virksomheter som Rikstrygdeverket, Aetat, Canal Digital og Telenor Mobil. Lars Solbakken, 31, rådgiver Lars Solbakken er ansatt som rådgiver. Lars kommer fra Fujitsu hvor han har jobbet som Senior Business Consultant i tre år. Han startet sin karriere i Sjøforsvaret og har også jobbet i eSkye Solutions som forretningsutvikler. Han har sin utdannelse fra Sjøkrigsskolen i Bergen, og har en MBA fra Rotterdam School of Management med påbygning som Master of Business Informatics. Helge Johansen, 27, rådgiver Helge er ansatt som rådgiver i Steria AS. Han kommer fra Microsoft hvor han var i tre år. Tidligere arbeidsgivere omfatter Forsvarets Overkommando og Polimoon. Helge er utdannet høgskoleingeniør - data ved Høgskolen i Østfold med retning industriell informatikk. Steria (www.steria.no) Steria er et av Europas største it-konsulentselskaper med 8.200 ansatte og en omsetning i 2003 på NOK 7,9 milliarder. I Norge ligger omsetningen på 615 millioner. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning; Systemutvikling og integrasjon; Drift og outsourcing. Løsningsområder omfatter: Arbeidsflyt og prosesseffektivisering, Betalingsløsninger; CRM og kundekontakt; IT-infrastruktur; IT-strategi og kostnadsreduksjoner, Sikkerhet og PKI, Virksomhetsportaler. Kunder som stoler på oss omfatter virksomheter som Politiet, Tollvesenet, Forsvaret, ErgoGroup, Telenor, BBS, Skatteetaten, Oslo kommune, DnB NOR, EDB Teamco, Statsbygg, Norsk Tipping for å nevne noen. Besøk gjerne våre webside www.steria.no - og sjekk våre referanser. Her finner du også en rekke fagartikler og kurstilbud med fokus på it og ledelse. Programdirektør Jan Haakon Gulbrandsen Tlf.: 22 57 57 69 / Mobil: 911 12 717 E-post: jhg@steria.no Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 41 63 30 84 E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT20430/wkr0006.pdf