Oslo kommune gir Steria avtale til 28 millioner

Oslo kommune gir Steria avtale til 28 millioner Igjen har Steria halt i land en stor outsourcingavtale. Denne gangen er det Oslo kommune som har valgt å la selskapet drifte sitt økonomisystem. Avtalen har en verdi på 28 millioner kroner over tre år. Oslo kommunes nye økonomisystem, som har vært i drift siden april i år, har 5000 Agresso-brukere fordelt på 70 virksomheter. - Det er faktisk verdens største Agresso-installasjon som Steria nå skal drifte, forteller konstituert direktør Kjetil Dammen i Oslo kommunes system- og regnskapsetat. - Det er tre systemer vi skal levere; produksjons-, test- og opplæringssystem. I tilegg en stor SAN lagringsløsning, og en remote katastrofeløsning, sier Jan Ivar Borgersen, direktør for outsourcing og drift i Steria som første halvår har sikret selskapet outsourcingavtaler for godt over 100 millioner kroner. Avtalen med Oslo kommune gjelder for tre år, og har en verdi på 28 millioner kroner. Kommunen kan forlenge driften i 3 x 1 år, hvilket eventuelt bringer kontraktssummen opp i over 40 millioner. Steria i Europa (www.steria.com) Steria er ett av de ti største IT-selskapene i Europa. Konsernet ble etablert i 1969. I dag omfatter konsernet 8100 medarbeidere i 12 land. 60 prosent av omsetningen kommer fra oppdrag utenfor Frankrike. Hovedtjenester omfatter konsulent- og rådgivningtjenester, systemintegrasjon, i tillegg til drift og outsourcing. Som et stort internasjonalt selskap er Steria representert i de fleste bransjer, men spesielt innen bank og forsikring, offentlig sektor, telekommunikasjon samt olje og energi. Steria er en pioner når det gjelder aksjeeierskap for de ansatte. 31 % av kapitalen eies av de ansatte. Steria er notert på Premier Marché på Paris-børsen og i SBF 120-indeksen. Steria i Norge (www.steria.no) Steria AS (tidligere Bull AS) er rangert som det fjerde største IT- konsulentselskapet i Norge. Selskapet har lange tradisjoner med røtter tilbake til 1958. I dag er selskapet en totalleverandør av IT-tjenester og infrastruktur. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen seks hovedtjenesteområder: Kundekontaktsentre og CRM; Elektroniske betalingsløsninger; Datavarehus/Business Intelligence ; Virksomhetsportaler; Outsourcing og drift; Systemintegrasjon og utvikling. I tillegg spiller vår basiskompetanse en sentral rolle i alle oppdrag, herunder: IT- og virksomhetsrådgivning; Prosjektledelse; IT- infrastruktur og Sikkerhet. Steria er ISO 9001:2001 sertifisert. Omsetningen i 2002 var 554 millioner kroner og antall medarbeidere Pressekontakter Direktør, Outsourcing og drift Kommunikasjonsdirektør Jan-Ivar Borgersen Anders Lindgren Tlf.: 22 57 56 77 Tlf.: 22 57 57 64 Mobil: 905 48 745 Mobil: 41 63 30 84 E-post: jib@steria.no E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00560/wkr0001.pdf