Pressemelding: Steria leverer it-driftstjenester til Vinmonopolet

Pressemelding: Steria leverer it-driftstjenester til Vinmonopolet Oslo, 24. september 2004 Vinmonopolet har valgt Steria som ny leverandør innen datalagring, backup og tjenester for databaseadministrasjon. Kontrakten har en varighet på tre år med mulighet for forlengelse, og inneholder opsjoner som kan bety samarbeid i mange år fremover. Kontraktsverdien er på fem millioner kroner. Steria skal stå for etablering av infrastruktur, programvare og verktøy - pluss driftstjenester. Flere av landets ledende leverandører innen området deltok i konkurransen om kontrakten. - Vinmonopolet har i mange år benyttet seg av Sterias kompetanse innenfor betalingsløsninger og terminaler. Nå er vi også inne som partner på it-driftssiden. Det er en utvikling vi ser utrolig positivt på, sier Jan Ivar Borgersen, direktør for drift og outsourcingsvirksomheten i Steria Norge. Steria (www.steria.no) Steria er et av Europas største it-konsulentselskaper med 8.200 ansatte og en omsetning i 2003 på NOK 7,9 milliarder. I Norge ligger omsetningen på 615 millioner. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning; Systemutvikling og integrasjon; Drift og outsourcing. Kunder som stoler på oss omfatter virksomheter som Politiet, Tollvesenet, Forsvaret, ErgoGroup, Telenor, BBS, Skatteetaten, Oslo kommune, DnB NOR, EDB Teamco, Statsbygg, Norsk Tipping for å nevne noen. Besøk gjerne våre webside www.steria.no - og sjekk våre referanser. Her finner du også en rekke fagartikler og kurstilbud med fokus på it og ledelse. Pressekontakter Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 416 33 084 E-post: al@steria.no Direktør Drift og Outsourcing Jan-Ivar Borgersen Tlf.: 22 57 56 77 / Mobil: 905 48 745 E-post: jib@steria.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/24/20040924BIT20750/wkr0001.pdf Pressemelding i pdf format