Skattedirektoratet outsourcer til Steria

Skattedirektoratet outsourcer til Steria Oslo, 25. september 2003 Skattedirektoratet har valgt å forlenge outsourcingsavtalen de har med Steria AS angående SKARP-prosjektet. Kontraktsverdien for Steria er på minst 30 millioner kroner. - Vi er svært glade for at Skattedirektoratet igjen viser oss tillit gjennom å forlenge denne avtalen, sier Jan Ivar Borgersen, direktør for forretningsområdet Managed Services hos Steria. Det betyr mye for oss å fortsatt være en sentral aktør i et prestisjeprosjekt som dette. SKARP står for skatte- og regnskapsprosjektet i Skattedirektoratet. Et team på nærmere 100 personer fra Skattdirektoratet og Cap Gemini Ernst & Young jobber med å utvikle en nye applikasjon for mer effektiv innkreving av skatter og avgifter. Steria har ansvaret for å tilby og drifte miljøet som applikasjonen skal utvikles på. Steria i Europa (www.steria.com) Steria er ett av de ti største IT-selskapene i Europa. Konsernet ble etablert i 1969. I dag omfatter konsernet 8100 medarbeidere i 12 land. Omsetningen er på nærmere NOK 8 milliarder. 60 prosent av omsetningen kommer fra oppdrag utenfor Frankrike. Hovedtjenester omfatter konsulent- og rådgivningtjenester, systemintegrasjon, drift og outsourcing. Som et stort internasjonalt selskap er Steria representert i de fleste bransjer, men spesielt innen bank og forsikring, offentlig sektor, telekommunikasjon samt olje og energi. Steria er en pioner når det gjelder aksjeeierskap for de ansatte. 31 % av kapitalen eies av de ansatte. Steria er notert på Premier Marché på Paris-børsen og i SBF 120- indeksen. Steria i Norge (www.steria.no) Steria AS (tidligere Bull AS) er rangert som det fjerde største IT- konsulentselskapet i Norge. Selskapet har lange tradisjoner med røtter tilbake til 1958. I dag er selskapet en totalleverandør av IT-tjenester og infrastruktur til spesielt fire bransjer : offentig sektor, bank/finans, telekom og service/handelsbedrifter. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning ; Systemutvikling og integrasjon ; Drift og outsourcing. Løsningsområder omfatter : Betalingsløsninger ; CRM og datavarehus ; Infrastrukturløsninger ; Kunde- og publikumskontakt ; Prosesseffektivisering ; Sikkerhet / PKI, Virksomhetsportaler. Steria er ISO 9001:2001 sertifisert. Omsetningen i 2002 var 554 millioner kroner og antall medarbeidere 240. Pressekontakter Direktør drift og outsourcing Jan Ivar Borgersen Tlf.: 22 57 56 77 / Mobil: 905 48 745 E-post: jib@steria.no Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 416 33 084 E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT01000/wkr0001.pdf