Steria blir Microsoft Gold Partner

Steria blir Microsoft Gold Partner Selskapet har i en årrekke vært tilknyttet Microsoft Partner program, og er i dag et av ganske få firmaer i Norge som har status som Microsoft Gold Partner. Microsoft Gold Partner-programmet er delt inn i ni forskjellige kategorier,hvor Steria er kvalifisert i kategorien Software Products. - Som Microsoft Gold partner får Steria en rekke fordeler. Det gir oss raskere og enklere tilgang til deres spesialister, opplæringsprogram og ikke minst produkter enn markedet generelt. Noe også våre kunder får glede av, forteller Microsoft partneransvarlig i Steria, Kim S. Andersen Steria i Europa (www.steria.com) Steria er ett av de ti største IT-selskapene i Europa. Konsernet ble etablert i 1969. I dag omfatter konsernet 8100 medarbeidere i 12 land. 60 prosent av omsetningen kommer fra oppdrag utenfor Frankrike. Hovedtjenester omfatter konsulent- og rådgivningtjenester, systemintegrasjon, i tillegg til drift og outsourcing. Som et stort internasjonalt selskap er Steria representert i de fleste bransjer, men spesielt innen bank og forsikring, offentlig sektor, telekommunikasjon samt olje og energi. Steria er en pioner når det gjelder aksjeeierskap for de ansatte. 31 % av kapitalen eies av de ansatte. Steria er notert på Premier Marché på Paris-børsen og i SBF 120-indeksen. Steria i Norge (www.steria.no) Steria AS (tidligere Bull AS) er rangert som det fjerde største IT- konsulentselskapet i Norge. Selskapet har lange tradisjoner med røtter tilbake til 1958. I dag er selskapet en totalleverandør av IT-tjenester og infrastruktur. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen seks hovedtjenesteområder: Kundekontaktsentre og CRM; Elektroniske betalingsløsninger; Datavarehus/Business Intelligence ; Virksomhetsportaler; Outsourcing og drift; Systemintegrasjon og utvikling. I tillegg spiller vår basiskompetanse en sentral rolle i alle oppdrag, herunder: IT- og virksomhetsrådgivning; Prosjektledelse; IT- infrastruktur og Sikkerhet. Steria er ISO 9001:2001 sertifisert. Omsetningen i 2002 var 554 millioner kroner og antall medarbeidere 240. Partneransvarlig Kim S. Andersen Tlf. 22 57 58 91 / Mobil: 908 58 000 E-post: ksa@steria.no Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 41 63 30 84 E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT01050/wkr0001.pdf