Steria bygger kunnskapsportal for AAD

Steria bygger kunnskapsportal for AAD (Oslo, 4. mai 2004) Arbeids- og administrasjonsdepartementet (AAD) har etablert et pilotprosjekt hvor de ved hjelp av ny teknologi skal fremme samarbeidet på tvers av statlige etater, fylker og kommuner. Steria ble valgt som samarbeidspartner for å videreutvikle en plattform basert på Microsoft SharePoint teknologi. Avtalen ble undertegnet i desember 2003, etter at AAD hadde vurdert et titalls tilbydere. I løpet av 2004 vil prosjektet evalueres, og det blir besluttet hvordan programmet for kunnskapsforvaltning i offentlig sektor skal videreføres. Mer enn 50 kommuner og 14 departementer deltar allerede i nettverk som bruker løsningen. Med rundt 700 000 ansatte i offentlig sektor, hvorav 500 000 i den kommunale delen, er potensialet for antall brukere unikt. Steria (www.steria.no) Steria er et av Europas største it-konsulentselskaper med 8.200 ansatte og en omsetning i 2003 på NOK 7,9 milliarder. I Norge ligger omsetningen på 615 millioner. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning; Systemutvikling og integrasjon; Drift og outsourcing. Løsningsområder omfatter: Arbeidsflyt og prosesseffektivisering, Betalingsløsninger; CRM og kundekontakt; IT-infrastruktur; IT-strategi og kostnadsreduksjoner, Sikkerhet og PKI, Virksomhetsportaler. Kunder som stoler på oss omfatter virksomheter som Politiet, Tollvesenet, Forsvaret, ErgoGroup, Telenor, BBS, Skatteetaten, Oslo kommune, DnB NOR, EDB Teamco, Statsbygg, Norsk Tipping for å nevne noen. Besøk gjerne våre webside www.steria.no - og sjekk våre referanser. Her finner du også en rekke fagartikler og kurstilbud med fokus på it og ledelse. Steria og Microsoft Steria er sertifisert som Microsoft Gold Partner innen programvare og har lang erfaring i rådgivning, design, utvikling og drifting av Microsoft-løsninger. Portalløsninger www.easyday.no Finn, del og publiser informasjon på en enkel måte med Steria easyday. Steria easyday basis omfatter Sterias metoder og verktøy for hurtig å etablere virksomhetsportaler basert på Microsofts Office 2003 portalkonsept. Basisløsningen kan utvides med unike webparts og tilleggskomponenter. Steria har også utviklet en unik tilleggsapplikasjon for møte- og ressursbooking. Pressekontakter: Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 416 33 084 E-post: al@steria.no Programdirektør Jan H. Gulbrandsen Tlf.: 22 57 57 69 / Mobil: 911 12 717 E-post: jhg@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT20280/wkr0006.pdf