Steria omsatte for 970 mill. euro i 2003

Steria omsatte for 970 mill. euro i 2003 Resultat 2003 · Steria-gruppen omsatte for 283 mill. euro i fjerde kvartal 2003. Dette er en økning på tre prosent sammenlignet med tilsvarende periode i 2002. · Omsetningen for andre halvår 2003 ble på 492 mill. euro, som er en økning fra 479 mill. euro i første halvår 2003. Dette er i tråd med prognosene fra 30. september 2003, samtidig som det bekrefter at det europeiske it-tjenestemarkedet nå er i ferd med å stabilisere seg. · Omsetningen for hele 2003 endte på 970,5 mill. euro, som er en nedgang på 1,6 prosent (ved konstant valutakurs) sammenlignet med året før (eksklusive outsourcing-virksomheten i UK første kvartal 2002). · Steria har oppfylt sin primærmålsetting om forbedret driftsresultat i 2003. Fremtidsutsikter Det antas at stabiliseringen av det europeiske markedet for it- tjenester, en trend som startet mot slutten av fjerde kvartal 2003, vil fortsette inn i de første månedene av 2004. Dette vil bane veien for ny vekst under årets siste halvdel, i tråd med Gartner Groups prognoser for 2004 om ca. tre prosent vekst på det europeiske markedet. Under disse betingelser står Steria fast ved sin hovedmålsetting for året 2004 om ytterligere forbedring av lønnsomheten, og ambisjoner om å øke sin markedsandel. Steria, som er en totalleverandør av it-tjenester, bekrefter også at de har til hensikt å befeste posisjonen som en av Europas 10 største leverandører av it-tjenester. For å oppnå dette vil Steria fortsette å ta aktivt del i konsolideringen av den europeiske it-tjenestesektoren. Selskapet har som mål å oppnå en omsetning på ca. 2 mrd. euro i 2006. STERIA offentliggjør resultatet for 2003 den 8. april 2004. Steria (www.steria.no) Steria er et av Europas største it-konsulentselskaper med 8.100 ansatte og en omsetning i 2002 på NOK 7,5 milliarder. I Norge ligger omsetningen på 615 millioner. Gjennom mer enn 40 års virke og langvarige relasjoner med krevende kunder, har Steria utviklet spisskompetanse innen tre hovedtjenesteområder: IT- og virksomhetsrådgivning; Systemutvikling og integrasjon; Drift og outsourcing. Løsningsområder omfatter: Betalingsløsninger; CRM og kundekontakt; IT-infrastruktur; Sikkerhet og PKI; Arbeidsflyt og prosesseffektivisering; Virksomhetsportaler. Kunder som stoler på oss omfatter virksomheter som Politiet, Tollvesenet, ErgoGroup, Telenor, BBS, Skatteetaten, DnB, Gjensidige NOR, EDB Teamco, Statsbygg, Norsk Tipping for å nevne noen. Besøk gjerne våre webside www.steria.no - og sjekk våre referanser. Her finner du også en rekke fagartikler og kurstilbud med fokus på it og ledelse. Adm. direktør Kommunikasjonsdirektør Kjell Rusti Anders Lindgren Tlf.: 22 57 58 55 / Mobil: Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 908 26 026 41 63 30 84 E-post: ker@steria.no E-post: al@steria.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/13/20040213BIT00880/wkr0001.pdf