Steria satser på IT Service Management

Oslo, 14. mars 2005 It-selskapet Steria ønsker å satse enda sterkere på fagområdet IT Service Management. I den forbindelse har Ole-Vidar Christensen begynt som fagansvarlig for prosess og metode i forretningsenheten Outsourcing.

Christensen kommer fra Forsvaret hvor han har jobbet med ITIL (IT Infrastructure Library) og Service Management siden 1998. Han er nestleder i den norske itSMF-foreningen (it Service Management Forum), og har flere års erfaring fra it-bransjen i tillegg til markedsføringsbakgrunn. – Vi ser for tiden en sterk internasjonal vekst i anvendelsen av ITIL, sier Christensen. Også i Norge er ITIL som referanse for arbeidet med IT Service Management et felt som vokser. – Jeg ser frem til å bistå kundene med min erfaring på dette fagfeltet, og å bidra til økt forståelse for fordelene ITIL kan gi. Steria har et spennende faglig miljø på dette området, som det blir interessant å være en del av. Arbeidet med IT Service Management basert på ITIL er et stort område for Steria. Selskapet arbeider kontinuerlig med å videreutvikle egen organisasjon for å kunne være en god samarbeidspartner for kundene, enten behovet er støtte på metodesiden, eller de trenger et verktøy for å understøtte arbeidet. Steria (www.steria.no) Steria er et av de ledende europeiske it-konsulentselskapene med mer enn 9 000 medarbeidere i 11 land og en omsetning på nærmere åtte milliarder kroner. Hovedkontoret ligger i Paris i Frankrike. Omsetningen i Norge i 2003 var 632 millioner kroner og antall medarbeidere er 250. Bransjer hvor vi er spesielt sterke omfatter: offentlig sektor, helse, justis og politi, bank/finans, telekom, transport, varehandel og servicevirksomheter. Vårt tjenestetilbud dekker hele verdikjeden i forhold til å planlegge, bygge og forvalte it-løsninger. Det betyr at vi fungerer som en tverrfaglig partner for våre kunder, og bistår med alt fra ideutvikling og rådgivning til prosjektering og bygging av systemer, infrastruktur og løsninger, til driftsstøtte og delvis eller full outsourcing. Pressekontakter Kundeansvarlig Ole-Vidar Christensen Tlf.: 22 57 56 84 / Mobil: 478 79 833 E-post: ovc@steria.no Kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren Tlf.: 22 57 57 64 / Mobil: 41 63 30 84 E-post: anders.lindgren@steria.no