Nedtellingen har begynt – VM i STIHL® TIMBERSPORTS® nærmer seg

Verdensmesterskapet i Stihl Timbersports nærmer seg med stormskritt, og det forventes å trekke et publikum på omkring 8000 personer når det går av stabelen. Den 7.- 8. september avgjøres VM i Lillehammer, og på arrangementet kommer det til å være noe for alle. De seks disiplinene med øks og sag vil suppleres med en rekke familieaktiviteter på arrangementsområdet.

Verdensmesterskapet i Stihl Timbersports er i gang og snart høres startsignalet ”Hands on the wood”. 100 internasjonale utøvere fra 24 ulike land kommer til å demonstrere rå styrke og ferdigheter i seks disipliner med sag og øks. Mens seksten utøvere konkurrerer individuelt i VM, kommer tjue landslag og et rookielag med fire utøvere i hver, til å kjempe om medaljene.

– Det er første gang VM i Sthil Timbersports holdes i Skandinavia. Det er et bevis på at sporten virkelig begynner å slå rot i denne delen av Europa. Det at verdens beste idrettsutøvere samles og konkurrerer mot hverandre i Lillehammer er veldig spennende, sier Gunilla Andersson, markedansvarlig i Stihl Timbersports.

På området finnes det noe for alle, fra konkurranser i tømmersport til barneaktiviteter og matservering. En skogsmesse, med fokus på utdanning innenfor området, blir holdt på slutten av arrangementet. Kjøp billetter på http://www.billettservice.no, eller på stedet. Prisen er 100 NOK pluss serviceavgift.

For mer informasjon Stihl Timbersport:

For mer informasjon, kontakt:

Gunilla Andersson, Stihl Timbersports

Tlf.: 070-191 90 21, e-post: gunilla.andersson@stihl.se

Ida Nilsson, pressekontakt

Tlf.: 0709-134037, e-post: ida.nilsson@valentin.se

Seks disipliner som begeistrer tilskuerne i STIHL® TIMBERSPORTS® SERIES

STIHL® TIMBERSPORTS® SERIES består av seks grener, tre med øks og tre med sag. Utøverne skal etter tur og orden håndtere Springboard, Stihl Stock Saw, Standing Block Chop, Single Buck, Underhand Chop og Hot Saw. I sentrum for disse teknisk krevende grenene står utøverne, deres redskaper og naturligvis materialet tre. Et eksempel på dette er i grenen Hot Saw hvor utøverne arbeider med en ekstremt effektsterk, nesten 30 kilo tung og trimmet konkurransemotorsag. Målet er å sage 3 treskiver i forhåndsdefinert tykkelse av en trestokk så raskt som mulig. Den store utfordringen: å beherske kraften i den 60 hk sterke motorsagen.

Mer informasjon og bilde- og videomateriale finner du

www.stihl-timbersports.de eller på
mediaportalen http://media.stihl-timbersports.com

STIHL® TIMBERSPORTS® er et registrert varemerke for ANDREAS STIHL AG & Co. KG.
Mer informasjon finnes på www.stihl-timbersports.de/marke.