Roar Thoresen til Storebrand ASA

Roar Thoresen er ansatt som direktør for strategisk forretningsutvikling i Storebrand ASA. Thoresen vil rapportere til administrerende direktør Idar Kreutzer og gå inn som medlem av Direksjonen i Storebrand ASA.

Idar Kreutzer, Storebrands administrerende direktør, kommenterer ansettelse slik:

- Jeg er svært tilfreds med at Roar Thoresen har takket ja til stillingen som direktør for strategisk forretningsutvikling i Storebrand ASA. Thoresen har bred erfaring med arbeid innen finanssektoren og andre ledende organisasjoner. Han besitter spesielt ekspertise innen forretningsutvikling og blir en verdifull ressurs for Storebrand.

Jon Moynihan, PAs styreformann og konsernsjef, sier:

- Roar har gjort en strålende jobb i PA disse 13 årene han har vært hos oss. Hans gode resultater har vært mange og jeg vil gjerne få fremheve et par i særdeleshet; for det første har hans ledelse av PA Norge ført til oppbygging av en suksessrik og lønnsom organisasjon; for det andre har hans ledelse av vår rådgivningsvirksomhet mot finansbransjen gitt et solid resultat. I sin tid hos PA har Roar fremstått som et godt eksempel på de verdiene som kjennetegner en PA konsulent - profesjonalisme, klienten har alltid første prioritet og fokus på verdiøkning av klientens aktiviteter. Vi beklager at Roar forlater PA, men forstår viktigheten av hans nye rolle for vår klient, Storebrand, og ønsker både ham og Storebrand lykke til fremover.

26. november 2001

Storebrand Gruppen er en ledende aktør i markedet for livs- og helseforsikring, banktjenester og kapitalforvaltning. Gruppens aktiviteter er delt inn i fire forretningsområder: Livsforsikring, Storebrand Bank, Finansbanken og kapitalforvaltning.

PA Consulting Group er et ledende bedriftsrådgivningsfirma med ledelses-, system- og teknologitjenester i en unik kombinasjon. PA ble startet for snart 60 år siden og opererer globalt fra over 40 kontorer i mer enn 20 land. PAs nesten 4000 ansatte besitter kompetanse fra idégenerering og innsikt til detaljert gjennomføring.

Kontaktperson Storebrand: Egil Thompson (+47 22 48 95 86) <br>Kontaktperson PA Consulting Group: Dr Adam Adams (+44 20 7312 4602) <br>