Sarah McPhee ny adm. direktør i SPP

Sarah McPhee er utnevnt til administrerende direktør i SPP og konserndirektør i Storebrand. McPhee kommer fra stillingen som konserndirektør med ansvar for kapitalforvaltningsområdet i AMF Pension. Hun overtar ansvaret for SPP senest i februar 2009.

Sarah McPhee har jobbet i AMF siden 2004, og har tidligere hatt ledende stillinger i blant annet det svenske pensjonsfondet Fjerde AP Fondet, GE Capital og PricewaterhouseCoopers. Sarah McPhee har mastergradsutdannelse fra Stanford og Handelshögskolan i Stockholm.

- Jeg er svært tilfreds med at Sarah McPhee har takket ja til å lede arbeidet med å videreutvikle og reposisjonere SPP i det svenske pensjonsmarkedet. Sarah er en markert leder i svensk livsforsikring og kapitalforvaltning, og fremstår som dyktig, motiverende og resultatorientert, sier Idar Kreutzer, konsernsjef i Storebrand og styreformann i SPP.

Kreutzer viser til at Sarah McPhee har vært med å utvikle AMF Pension til ett av Sveriges ledende pensjonsselskaper, og at hennes formelle bakgrunn, kunnskap og personlige egenskaper vil styrke Storebrand-konsernets nordiske ambisjon.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på en av de aller mest interessante oppgavene i det svenske pensjonsmarkedet. Visjonen er å bli Sveriges fremste og mest respekterte samarbeidspartner innenfor pensjon. Sammen med dyktige kolleger i SPP og Storebrand, er jeg sterkt motivert til å lede SPPs vekst og reposisjonering, sier Sarah McPhee.

Oslo, 15. september 2008

Kontaktperson: