Storebrand ASA: Meldepliktig handel for primærinnsidere

I forbindelse med Storebrands aksjelønnsprogram, hvor en del av konsernledelsens og ledende ansattes fastlønn er utbetalt som aksjer, har følgende primærinnsidere (PDMR) den 16. februar 2023 blitt tildelt følgende antall aksjer i Storebrand ASA til en kurs på 84,88 kroner pr. aksje.

Navn Lønn utbetalt som aksjer Ny aksjebeholdning
Odd Arild Grefstad 18 570 264 090
Lars Aa. Løddesøl 15 074 171 345
Heidi Skaaret 9 251 128 366
Jan Erik Saugestad 11 753 143 058
Trygve Håkedal 8 299 40 711
Tove Selnes 6 477 42 249
Vivi Måhede Gevelt 8 214 15 627
Jenny Rundbladh 5 958 10 382

Se ytterligere detaljer om transaksjonene i vedlagte skjemaer.

Følgelig har Storebrand ASA i dag solgt totalt 160 340 aksjer til ansatte til kurs 84,88 kroner pr. aksje. Storebrand ASA har etter salget en beholdning på 7 603 886 egne aksjer, tilsvarende 1,65% av Storebrand ASA's aksjekapital.

Lysaker, 16. februar 2023

Leder Investor Relations & Rating, Daniel Sundahl:
daniel.sundahl@storebrand.no eller (+47) 913 61 899

Storebrand er et nordisk finanskonsern som leverer økonomisk trygghet og frihet til privatpersoner og bedrifter. Vi ønsker å tilby bærekraftige løsninger og motivere våre kunder til å ta gode økonomiske valg for fremtiden: sammen skaper vi en fremtid å glede seg til. Storebrand har om lag 55 000 bedriftskunder, 2,2 millioner personkunder og forvalter 1020 milliarder kroner. Konsernet har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og er notert på Oslo Børs (STB).

Besøk oss på www.storebrand.no

Denne opplysningen er informasjonspliktig i henhold til EUs Market Abuse Regulation og krav i henhold til den norske verdipapirhandelloven § 5-12.