STOREBRAND ASA: Meldepliktig handel for primærinnsidere

I forbindelse med Storebrands aksjelønnsprogram, hvor en del av konsernledelsens og ledende ansattes fastlønn er utbetalt som aksjer, har følgende primærinnsidere (PDMR) den 14. februar 2024 blitt tildelt følgende antall aksjer i Storebrand ASA til en kurs på 92,37 kroner pr. aksje.

Navn Lønn utbetalt som aksjer Ny aksjebeholdning
Odd Arild Grefstad 18 891 283 501
Lars Aa. Løddesøl 14 027 187 642
Jan Erik Saugestad 10 917 154 495
Trygve Håkedal       7 872 49 103
Vivi Måhede Gevelt 7 675 23 302
Camilla Leikvoll 7 266 20 024
Jenny Rundbladh 6 415 16 797
Tove Selnes 6 153 48 922

Se ytterligere detaljer om transaksjonene i vedlagte skjemaer.

Følgelig har Storebrand ASA i dag solgt totalt 145 061 aksjer til ansatte til kurs 92,37 kroner pr. aksje. Storebrand ASA har etter salget en beholdning på 18 475 489 egne aksjer, tilsvarende 3,97% av Storebrand ASA's aksjekapital.

Lysaker, 14. februar 2024

Johannes Narum, Leder Investor Relations:
johannes.narum@storebrand.no eller (+47) 993 33 569

Storebrand er et nordisk finanskonsern som leverer økonomisk trygghet og frihet til privatpersoner og bedrifter. Vi ønsker å tilby bærekraftige løsninger og motivere våre kunder til å ta gode økonomiske valg for fremtiden: sammen skaper vi en fremtid å glede seg til. Storebrand har om lag 55 000 bedriftskunder, 2,2 millioner personkunder og forvalter 1212 milliarder kroner. Konsernet har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og er notert på Oslo Børs (STB).

Besøk oss på www.storebrand.no

Denne opplysningen er informasjonspliktig i henhold til EUs Market Abuse Regulation og krav i henhold til den norske verdipapirhandelloven § 5-12.