STOREBRAND ASA: Kapitalnedsettelse gjennomført

I tråd med formålet for tilbakekjøpsprogrammene som ble gjennomført av Storebrand ASA ("Storebrand") i perioden fra 29. mars 2023 til 22.desember 2023, vedtok selskapets ordinære generalforsamling 4. april 2024 at aksjekapitalen skal reduseres med NOK 87 625 925, fra NOK 2 327 489 330 til NOK 2 239 863 405, ved sletting av 17 525 185 aksjer.

Beslutning om kapitalnedsettelsen ble registrert i Foretaksregisteret den 9. april 2024. Den etterfølgende kreditorvarslingsperioden på seks uker er nå utløpt, og kapitalnedsettelsen er derfor gjennomført i tråd med generalforsamlingens beslutning. Storebrands nye aksjekapital er NOK 2 239 863 405 fordelt på 447 972 681 aksjer hver pålydende NOK 5,00. Hver aksje utgjør en stemme på selskapets generalforsamling.

Lysaker, 12. juni 2024

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Johannes Narum, Leder Investor Relations:

johannes.narum@storebrand.no eller (+47) 993 33 569

Denne opplysningen er informasjonspliktig i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12.

Storebrand er et nordisk finanskonsern som leverer økonomisk trygghet og frihet til privatpersoner og bedrifter. Vi ønsker å tilby bærekraftige løsninger og motivere våre kunder til å ta gode økonomiske valg for fremtiden: sammen skaper vi en fremtid å glede seg til. Storebrand har om lag 55 000 bedriftskunder, 2,2 millioner personkunder og forvalter 1281 milliarder kroner. Konsernet har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og er notert på Oslo Børs (STB).

Besøk oss på www.storebrand.no