STOREBRAND LIVSFORSIKRING AS: Finansdepartementet har tatt ut stevning mot Skatteklagenemda

Finansdepartementet har i dag tatt ut stevning mot Skatteklagenemda i skattesaken som gjelder om konsernbidrag skal redusere inngangsverdien på aksjer. Storebrand Livsforsikring AS fikk medhold på dette spørsmålet i Skatteklagenemnda. Det vises til børsmelding datert 20. juni 2023 for mer informasjon.

Det fremkommer ikke nye opplysninger i stevningen som etter Storebrand Livsforsikring AS’ vurdering gir grunnlag for endringer i selskapets regnskap.

Lysaker, 13. desember 2023

Kontaktpersoner

Johannes Narum, leder for Investor Relations: johannes.narum@storebrand.no eller (+47) 993 33 569

Kjetil Ramberg Krøkje, leder for Strategi, Finans og M&A: kjetil.r.krokje@storebrand.no  eller (+47) 934 12 155

Om Storebrand

Storebrand er et nordisk finanskonsern som leverer økonomisk trygghet og frihet til privatpersoner og bedrifter. Vi ønsker å tilby bærekraftige løsninger og motivere våre kunder til å ta gode økonomiske valg for fremtiden: Sammen skaper vi en fremtid å glede seg til.

Storebrand har om lag 55 000 bedriftskunder, 2,2 millioner personkunder og forvalter 1 131 milliarder kroner. Konsernet har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og er notert på Oslo Børs (STB). Besøk oss på http://www.storebrand.no

Dette opplysningen er informasjonspliktig i henhold til EUs Market Abuse Regulation og krav i henhold til den norske verdipapirhandelloven § 5-12.