STOREBRAND LIVSFORSIKRING AS: Moody's Investors Service (Moody's) oppgraderer Storebrands rating til A2; 'stabil outlook'

Moody's Investors Service (Moody's) har i dag annonsert at de har oppgradert den langsiktige utstederratingen til Storebrand ASA (Storebrand; konsernet) til Baa1 fra Baa2 og ratingen av finansiell styrke (IFSR) for Storebrand Livsforsikring AS (Storebrand Liv) til A2 fra A3. Ratingen av Storebrand Liv sine ansvarlige lån oppgraderes til Baa1 (hyb) fra Baa2(hyb). Utsiktene for begge enhetene er stabile.

Oppgraderingen reflekterer økt diversifisering av konsernets virksomhet og redusert risiko fra de garanterte produktene.

'Stabil outlook' reflekterer Moody’s syn om at konsernet vil fortsette å vokse den ikke-garanterte virksomheten som diversifiserer inntektene og reduserer eksponeringen mot renter og finansmarkeder, og samtidig opprettholde sterk solvensmargindekning og god lønnsomhet.

For mer informasjon, se vedlagte pressemelding fra Moody's.

Lysaker, 8. september 2023

Kontaktperson:

Group Head of Finance & Strategy, Kjetil R. Krøkje:

kjetil.r.krokje@storebrand.no eller (+47) 934 12 155