Storebrand Livsforsikring AS: Vurderer utstedelse av nytt grønt ansvarlig obligasjonslån

Report this content

Storebrand Livsforsikring AS, med kredittrating A fra S&P, har engasjert DNB Markets og Nordea til å arrangere et digitalt møte med kredittinvestorer mandag 7 november 2022 klokken 15:00.

Selskapet vurderer utstedelse av et nytt grønt ansvarlig obligasjonslån (Tier 2) i NOK og/eller SEK med fast og/eller flytende rente. Utstedelsen kan skje i en eller flere transjer, og løpetid for hver transje vil være 30 år, og utsteder vil ha en innløsningsrett etter minimum 5 år. Forventet minimum volum på 500 millioner i NOK eller SEK, med forbehold om rådende markedsforhold.

Det grønne obligasjonslånet forventes å få en rating på BBB+ fra S&P og lånevilkårene vil være i henhold til Solvens II regelverket.

I forbindelse med den mulige utstedelsen vil selskapet vurdere å kjøpe tilbake utestående obligasjoner med ISIN NO0010810237.

Den mulige utstedelsen er godkjent av selskapets generalforsamling og Finanstilsynet.

Oslo, 7. November 2022

For ytterligere informasjon; vennligst kontakt;

Kjetil R. Krøkje, Group Head of Finance, Strategy and M&A, telefon +47 934 12 155 Nikola Heitmann, Head of Capital Management, telefon +47 416 97 236

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter Verdipapirhandelloven §5-12.