Storebrand Livsforsikring AS: Vurderer utstedelse av Restricted Tier 1 obligasjonslån

Storebrand Livsforsikring AS, med kredittvurdering A fra S&P, har mandatert DNB Markets og Nordea til å arrangere en digital selskapspresentasjon for obligasjonsinvestorer den 25. oktober 2023 kl 13:00.

Selskapet vurderer utstedelse av et nytt Restricted Tier 1 obligasjonslån med evigvarende løpetid i NOK og/eller SEK.  Utstedelsen kan bestå av en eller flere transjer, og utsteder vil ha en første innløsningsrett etter minimum 5 år. Totalt forventet volum er minimum 500 millioner og maksimum 1.000 million i NOK og/eller SEK, avhengig av markedsforhold.

Den mulige utstedelsen er forventet å få en BBB rating fra S&P og vil oppfylle Solvens II reguleringens krav. Obligasjonsutstedelsen er godkjent av selskapets generalforsamling og Finanstilsynet.

I forbindelse med den mulige utstedelsen vil utsteder vurdere tilbakekjøp av de to utestående Tier 2 lånene med ticker koder STORL02 (ISIN NO0010706021) i NOK og/eller STORL07 (ISIN NO0010863228) i SEK.

Oslo, 25. oktober 2023

For ytterligere informasjon, kontakt:

Kjetil R. Krøkje, Group Head of Finance, Strategy and M&A, telefon 934 12 155

Nikola Heitmann, Head of Capital Management, telefon  416 97 236

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter Verdipapirhandelloven §5-12.