Rekordtall: Nordmenn elsker påskepapp

Report this content

At årets sene påske er startskuddet for grillsesongen, bør glede vinelskere landet over. Kvalitetsvinen Ravenswood Zinfandel får sin jomfrutur i påskefjellet i år – i pappinnpakning.

Det selges nesten dobbelt så mye pappvin i uken før påske som i ordinære uker. Ifølge tall fra Vinmonopolet handlet nordmenn én million liter vin på boks før påskeferien i fjor.

– Pappvinene er enkle å frakte med seg. Dessuten er Norge i en særstilling når det gjelder å kreve kvalitet i boks, sier Greta Hessen Kvalvaag hos vinimportøren Strøm.

En nykommer til denne påsken er Ravenswood Zinfandel. Ravenswood-husets grunnlegger Joel Peterson er kjent som gudfaren av Zinfandel, en kompromissløs vinelsker som produserer store, robuste rødviner under slagordet «No wimpy wines».

Sjarmerer anmelderne

Ravenswood Zinfandel ble lansert i Norge før jul, som den første premium Zinfandel på boks. Den sjarmerer anmelderne, og blir beskrevet som en vin med stor fruktighet og smak av mørke bær samt kryddertone. Og som anmelderne, ble folket begeistret. I løpet av årets to første måneder har nordmenn kjøpt nesten 50.000 liter av den amerikanske kvalitetsvinen.

Ravenswood Zinfandel passer til kjøtt, lam, vilt, pizza og grillmat. At årets sene påske blir startskuddet for grillsesongen, vil nok bidra til at boksen blir pakket med på mange påskeutflukter i år.

Ravenswood Zinfandel (Bag-in-box 3 l.) koster 379,90 kroner.

For spørsmål eller mer informasjon, kontakt:

Greta Hessen Kvalvaa + 47 97 04 72 47

Om Strøm:
Vindistributøren Strøm ble etablert i 1921 som et privateid familieforetak - ett år før opprettelsen av det norske Vinmonopolet.

Fokus på innovasjon har alltid stått sentralt i Strøm. Firmaet var først ute med å introdusere vin på boks og har vært med på å bygge opp markedet for viner fra “den nye verden”. Vi kombinerer vår markedskunnskap med et bredt nettverk av profesjonelle relasjoner. Vår sterke og brede portefølje med merkevarer gir våre kunder en bedre drikkeopplevelse.

Tags: