Strömma Turism & Sjöfart etablerer seg i Norge

Report this content

Strömma Turism & Sjöfart AB har kjøpt majoriteten i Open Top Sightseeing Norway AS. Tidligere eier Vår Grytbakk er fortsatt deleier og arbeider videre i virksomheten. Open Top Sightseeing Norway AS startet for to år siden under navnet Oslo Tours AS, med sightseeingrundturer med buss basert på det internasjonale konseptet Hop-on Hop-off. Etableringen i Oslo har vært vellykket og med Strömmas styrke og profesjonalitet, kommer virksomheten allerede i 2012 å utvide med Trondheim. Etableringer planlegges også på andre norske steder. I 2012 vil virksomheten omfatte ca ti busser og beregnet omsetning vil bli ca 12 millioner norske kroner.

-       Med Strömma som partner får vi styrket arbeidet med sightseeing i Norge og kan heve kvaliteten på opplevelsene som tilbys våre gjester. Vi vil først og fremst fokusere på den økende kryssningsmarkedet, der ser vi en tilvekstmulighet de nærmeste årene, sier Vår Grytbakk, deleier og VD i Open Top Sightseeing Norway AS.

-       Vi har varemerket Open Top Sightseeing i hele Norden og kan dermed tilby våre internasjonale kunder en kvalitetsopplevelse uansett hvilket nordisk land de besöker. Gjennom våre velutviklete distribusjonskanaler får kundene mulighet til rakst og enkelt å bestille sine opplevelser i hele Strömmagruppen, sier Jan Larsén VD i Strömma Turism & Sjöfart AB.

Strömma Turism & Sjöfart har nå etablert seg i samtlige nordiske storbyer. I fjor ervervet Strømma Canal Tours och Vikingbus i Köpenhamn og i begynnelsen av året ble Helsinki Expert OY i Helsingfors overtatt, der Strømma fra før også eier Strömma Helsinki. I Sverige finnes både båt- og bussvirksomhet i Stockholm, Göteborg og Malmö.

For mer informasjon kontakt

Jan Larsen, administrerende direktør Strömma Turism & Sjöfart AB, telefon +46 (0) 708-94 76 34

Vår Grytbakk, administrerende direktør for Open Top Sightseeing Norge AS, telefon 47481 78 888

Høyoppløselige bilder www.mynewsdesk.com

Strömma Turism & Sjöfart AB er en av Skandinavias største opplevelseselskap som spesialiserer seg i sightseeingturer med båt og buss, samt aktiviteter i fjellet. Visjonen er å skape opplevelser som gir minner for livet og opererer under kjente merker som blant annet Strömma Kanalbolaget, Helsinki Sightseeing, Open Top Tours, Paddanbåtarna, Canal Tours, Göta Kanalrederiet og Interbus.