Color Line velger Sun for nytt booking system

Report this content

(Oslo, 10. september, 2008) Color Line AS har valgt Sun Microsystems sitt integrasjonsverktøy for selskapets nye booking system. Sun ble valgt basert på egenskapene i dagens produkt, bruk av åpne standarder, samt selskapets solide markedsposisjon på integrasjonsverktøy.

- Vi er stolte av at Color Line har valgt oss som leverandør, noe vi mener bekrefter vår posisjon i det norske integrasjonsmarkedet. At Color Line AS velger JavaCAPS viser at vår satsning på åpne standarder gir kundene den fleksibiliteten de ønsker i utviklingsprosjekter, sier Knut Alnæs, administrerende direktør i Sun Microsystems AS.

- Bakgrunnen for at vi valgte JavaCAPS fra Sun Microsystems er blant annet egenskapene i dagens produkt, bruken av åpne standarder og, ikke minst, tryggheten som følger av Suns solide markedsposisjon på integrasjonsverktøy, sier Konserndirektør Kommunikasjon og Samfunnskontakt i Color Line, Helge Otto Mathisen.

Det nye reservasjons- og bookingsystemet til Color Line vil også åpne muligheter for den norske turistnæringen på land.

- Den landbaserte turistnæringen vil ved hjelp av vårt nye reservasjons- og bookingsystem kunne presentere sine produkter og tjenester for et stort internasjonalt marked. Color Line er blant de norske selskapene som bringer flest internasjonale gjester til landet, og disse vil med enkle tastetrykk på våre hjemmesider kunne bli kjent med hva den norske turistnæringen har å tilby, fortsetter Mathisen.

Løsningen som Color Line har valgt er Java Composite Applications Platform Suite (JCAPS) versjon 6 og er den første integrasjonsplattformen fra en større leverandør som er basert på åpne standarder gjennom det såkalte ”Open ESB community”. Java CAPS 6 er den siste versjonen av Suns service-oriented architecture (SOA) og integrasjonsverktøy.

PRESS RELEASE

For ytterligere opplysninger vennligst kontakt:

Knut Alnæs, Administrerende direktør i Sun Microsystems AS
Mobil: +47 975 39 307
E-post knut.alnaes@sun.com

Thor Dahlstedt, Software Manager i Sun Microsystems
Mobil: +47 416 10 892
E-post: thor.dahlstedt@sun.com

Om Color Line AS
Color Line AS er Norges største, og et av Europas ledende cruise- og fergerederier. Selskapet har ca. 3.500 ansatte i fire land. Color Line har seks skip som opererer fire internasjonale fergeruter mellom syv havner i Norge, Tyskland, Danmark og Sverige. Color Line driver med person- og godstransport, konferanse, hotelldrift, restauranter, butikker, underholdning og turproduksjon.

For mer informasjon, vennligst se: www.colorline.no

Om Sun Microsystems
Sun Microsystems utvikler produkter og teknologier som driver frem utviklingen av internett. Basert på vår visjon «The Network is the Computer» har Sun ledet an i innovasjon med teknologier som Java, Solaris og SPARC. Sun fremstår i dag som den ledende aktøren bak Fri Programvare med kjente prosjekter som OpenOffice, MySQL, OpenSolaris, Java og Glassfish. Sun i Norge består av 135 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Stavanger og Trondheim.

For mere informasjon, vennligst se: www.sun.com