SUNKOST OMEGA 3 ER BEST

Report this content

PM 24.02.2006 TV2 hjelper deg - test fastslår SUNKOST OMEGA 3 ER BEST Forbrukermagasinet TV2 Hjelper Deg har testet omega 3-produktene i Norge. Testanalysen slår fast at Sunkosts høykonsentrerte omega 3 er en markedets beste. Norske eksperter anbefaler å ta Omega 3 hvis man ikke får i seg nok fet fisk. - Dette testresultatet er vi stolt over. Vi har i årevis hevdet at vår omega 3 er det beste på markedet. Nå har vi en ekstern analyse, utført av Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning (NIFES), som beviser at vi leverer en omega 3-vinner, sier Arne Falbach, administrerende direktør i Sunkost. Omega 3-testen var toppsak i gårsdagens TV2 Hjelper Deg. Ikke nok fet fisk - ta Omega 3 Fettsyrene i Sunkosts høykonsentrerte omega 3 er gunstige for hjerte, hjerne, hud og ledd. Fettsyrene finnes i hovedsak i fet fisk, som makrell, laks, sild og sardiner. NIFES eksperter anbefalte i programmet å ta kosttilskudd hvis man ikke får i seg nok fet fisk. - Mange tror at man får i seg nok fettsyrer ved å spise for eksempel fiskepinner. Det viser seg at det må mer enn en overlesset middagstallerken til, sammenlignet med kun en kapsel Omega 3. Derfor anbefaler vi i Sunkost å spise en kapsel Omega 3 om dagen dersom ukemenyen byr på fet fisk. Folk som spiser lite fet fisk, kan gjerne ta to kapsler, fremhever Sunkost-sjefen. Omega 3 erstatter tran - Tidligere har tran vært sett på som det norske vidundermiddelet. Nå viser deg seg at Omega 3 er mer enn et fullgodt alternativ som alle kan ta - dessuten har det ingen tegn til harsk smak. Dette ble også dokumentert i TV2 - testen sier Falbach. Millionomsetning I Norge omsettes det kosttilskudd for over to milliarder kroner årlig. Omega 3 er et av de mest populære produktene, med en samlet omsetning på 229 millioner kroner i fjor. Sunkosts høykonsentrerte omega 3 selger alene for over 30 millioner kroner. - I Sunkost ser vi at omega 3 er et stabilt og godt produkt, som velges av både småbarnsfamilier og voksne. Undersøkelser viser for øvrig at det er en trend at også familier med høy inntekt nå velger å bruke mer penger på kosttilskudd, sier Arne Falbach. For mer informasjon – kontakt Arne Falbach, adm.dir Sunkost, mobil 958 08 788 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=10135&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=10136&lang=NO