Swebus satser på Ski-VM med VisitNorway

Før Ski-VM, som starter I Oslo om knapt en måned, innleder det svenske ekspressbusselskapet Swebus, et samarbeid med VisitNorway. Sammen satser de på å lokke flere svenske skientusiaster til å reise med bussen til Oslo.

Antall passasjerer til Oslo fra Sverige har økt kraftig de siste årene, hovedsakelig på grunn av økning i arbeidspendling. Trafikken mellom Göteborg og Oslo, samt Stockholm og Oslo har for eksempel hatt en årlig vekst på i gjennomsnitt 12 prosent de siste fire årene, i følge Swebus sin billettstatistikk. Gjennom samarbeidet med VisitNorway håper Swebus at også feriereising med buss til Oslo skal øke på samme måte.

- Oslo har blitt en mer attraktivt ferieby med blant annet den nye operaen, satsningene innen designområdet og ikke minst det vakre miljøet med nærheten til fjell og fjord, sier Ingvar Ryggesjö, pressesjef hos Swebus. Vi tror også at mange svensker ikke vet hvor nært det er til skibakker fra Oslo. Det har vi valgt å legge vekt på innledningsvis i samarbeidet med VisitNorway.

Samarbeidet innebærer at Swebus og VisitNorway sammen markedsfører pakkereiser til Oslo, blant annet reiser til Ski-VM der inngangsbillett til konkurranser er inkludert. Dessuten selger også det lokale turistkontoret VisitOslo pakkereiser på sin webside.

- Vi er glade for å få til et samarbeid med Swebus og at vi på denne måten kan tilby svenskene attraktive busspakker til Oslo og Ski-VM, sier Robert Nygårdhs, markedssjef på VisitNorway sitt svenske kontor.

Mer informasjon om de ulike pakkereisene finnes på: http://www.visitoslo.com/no/swebus.172308.no.html

e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se
Swebus pressekontor: 46 701-87 12 00

Caroline Lundkvist