Swebus storsatser på fjellreiser

Nå lanserer Swebus fjellreiser til Kungsberget og starter billettsalget til vinterens populære Sälenbusser med avgang fra Stockholm og Västerås. Dessuten innleder ekspressbusselskapet et salgssamarbeid med Fjällexpressen/Strömma buss med reiser til blant annet Idre, Trysil og Lofsdalen.

- Vi ser en økt etterspørsel etter rimelige fjellreiser, eksempelvis har våre busse til Sälen stadig økt i popularitet, sier Ingvar Ryggesjö, pressesjef i Swebus. Derfor utvider vi denne skisesongen vårt tilbud ved blant annet å lansere Kungsberget som et helt nytt reisemål.

Kungsberget er årets nye skisted i Swebus' linjenett, med avganger tre dager i uken og pakkereiser med reiser og heiskort. Dessuten kommer de populære fjellreisene fra Stockholm og Västerås til Sälen også tilbake i år. Gjennom et salgssamarbeid med Fjällexpressen/Strömma buss kan Swebus' kunder nå også enkelt finne og kjøpe sine reiser til Idre, Trysil, Lofsdalen, Orsa Grönklitt, Branäs og Ramundberget.

Swebus fjellreiser sesongen 2011/12:

Stockholm - Kungsberget
Helt ny bussforbindelse med avganger torsdager, lørdager og søndager og ekstra mange turer i jule- og vinterferien. Swebus selger så vel bussbilletter som pakkereiser med buss og heiskort for 460 kroner for voksne.

Stockholm-Västerås-Sälen
Swebus' busser har daglige avganger i begge retninger torsdager og søndager fra og med 22. desember til og med 15. april.

Fra storbyene til Idre, Lofsdalen, Trysil og Sälen
Swebus er ny representant for Fjällexpressen/Strömma buss samtlige linjer til svenske og norske skianlegg. Dermed kan Swebus' kunder kjøpe billetter til Branäs, Idre fjäll, Lofsdalen, Orsa Grönklitt, Ramundberget, Sälen og Trysil fra Stockholm, København/Malmö og Göteborg. Gjennom salgssamarbeidet kan kundene også finne tilslutningsbusser innenfor Swebus' ordinære linjenett.

Samtlige fjellreiser er til salgs via www.swebus.se, på telefon +46 (0)771-218 218, via mobiltelefon eller direkte hos Swebus' billettrepresentant som Pressbyrån, 7-Eleven og Direkten-butikkene.

e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se Swebus pressekontor: 46 701-87 12 00

Swebus is the leading express bus company in Sweden, with more than 10,000 departures weekly. Swebus provides journeys to 150 locations in Sweden, and to Copenhagen, Oslo and continental Europe. Swebus also offers airport transfer, event journeys and chartered traffic. Every year more than two million passenger journeys are made on our buses. All of our express bus journeys carry Bra Miljöval (Good Environment Choice) certification and free internet access is available on all of our own buses. Read more and book your journey on www.swebus.se

Swebus is part of the Nobina group, the largest bus passenger transport company in the Nordic region. The operations include contractual regional traffic in Sweden, Denmark, Norway and Finland as well as independently operated interregional traffic through Swebus. The Nobina group has annual sales in excess of SEK 6 billion, operates 3,500 buses and, with more than 260 million passenger journeys per year, is one of the major passenger transport companies in northern Europe. For more information, please see www.nobina.com