Partnersamarbeidet mellom Swedbank Pay og Verifone styrkes i Norge

Report this content

Swedbank Pay og Verifone inngikk høsten 2019 en strategisk avtale om et bredere samarbeid med sampakkertering av betalingsterminaler og kortinnløsning mot SMB-markedet – denne avtalen settes nå operativ i Norge.

Vi ser at det er et behov i markedet for å pakketere betalingsløsninger, spesielt for små og mellomstore bedrifter. På denne måten kan vi nå levere konkurransedyktige betalingsløsninger ut i markedet, og tilby et felles kontaktpunkt til kunden, på en total betalingsløsning. Vi vil gjøre det enkelt for våre kunder å ta betalt i butikk, med Verifones nye og fremtidsrettede betalingsplattform.

Vi i Swedbank Pay er glade for at vi nå kan tilby kunden et bredere utvalg av betalingsterminaler, og vi får dermed et komplett tilbud til kundene. Det er ekstra stas at vi nå endelig kan tilby betalingsterminalene fra Verifone med Vipps integrert. Kunden vil oppleve en enklere og mer samlet salgsprosess, der våre selgere står for dialog og avtaleinngåelse med kunden, mens leveranse koordineres mellom Verifone og Swedbank Pay. Enklere og bedre for kunden, sier Cato Storm, salgssjef for SME / Mid-Corp Swedbank Pay Norge.

Verifone lanserte Vipps som en integrert betalingsløsning i alle sine betalingsterminaler tidligere i år, og er dermed først ute med å levere denne tjenesten i markedet. Verifone sitt mål er å levere sikre og fleksible betalingsløsninger, for å forenkle hverdagen for alle som trenger å ta betalt.

Vi ser på dette samarbeidet som en spennende mulighet for å skape et godt og helhetlig tilbud til våre felles kunder. Det er et godt eksempel på hvordan begge parter legger sine kjernetjenester til grunn, for å gi verdi ut i markedet. Både Swedbank Pay og Verifone har en sterk infrastruktur, og gjennom dette samarbeidet vil vi nå ut til et bredere kundesegment, og gjøre det enklere for våre kunder», sier Pål André Pederssen, salgssjef i Verifone Norge.

Kontakt:

Ralf Bagner, presse kontakt Swedbank Pay, + 46 730 42 1649, ralf.bagner@swedbank.se
Pål André Pederssen, salgssjef i Verifone Norge, 47 936 01 041, pal.pederssen@verifone.com

Swedbank Pay er en betalingsplattform for omnikanal-betalinger, som dekker hele spekteret fra e-handel til betalingsløsninger i butikk. Gjennom Swedbank Pay gjør vi det mulig å gjennomføre betalinger var som helst, når som helst. Swedbank Pay er en sammenslåing av Swedbanks kortinnløsningsvirksomhet samt PayEx betalingsløsninger. Swedbank Pay ble introdusert på markedet 2019 og er en del av PayEx som har 750 ansatte, og finnes i 7 land oog håndterer over 3 milliarder transaksjoner per år og har samlet over 100 000 kunder. PayEx er et heleid datterselskap av Swedbank. Swedbank Pay er markedsleder i Sverige og Baltikum innen kortinnløsning.

Tags:

Sitater

Vi i Swedbank Pay er glade for at vi nå kan tilby kunden et bredere utvalg av betalingsterminaler, og vi får dermed et komplett tilbud til kundene. Det er ekstra stas at vi nå endelig kan tilby betalingsterminalene fra Verifone med Vipps integrert. Kunden vil oppleve en enklere og mer samlet salgsprosess, der våre selgere står for dialog og avtaleinngåelse med kunden, mens leveranse koordineres mellom Verifone og Swedbank Pay. Enklere og bedre for kunden.
Cato Storm, salgssjef for SME / Mid-Corp Swedbank Pay Norge.