Oljegigant bytter telefonileverandør

Oljegigant bytter telefonileverandør Dato: 12.08.2004 Olje- og gass selskapet ConocoPhillips i Norge har inngått avtale med Song Networks om kjøp av telefonitjenester. Avtalen har en årlig verdi på 6 millioner kroner over ett år. - Vi har allerede avtale med ConocoPhillips om leveranse av datatjenester, og er naturligvis svært fornøyde med at ConocoPhillips ønsker å utvide sitt samarbeide med oss, sier administrerende direktør Ketil Kivedahl i Song Networks. I tillegg til et nett med god dekning i Norden, har Song Networks investert betydelig i nettverkstruktur fra Norden til London, Hamburg og Amsterdam. - Vårt nettverk er bygget i ringer med ekstra kapasitet, såkalt redundans, hvilket sikrer våre kunder kommunikasjon med høy kapasitet og kvalitet til enhver tid, selv om skader skulle oppstå i nettet. Dette nettet vil nå oljeselskapet få ytterligere glede av, uttaler Kivedahl. - Avtalen er en bekreftelse på at vi er meget konkurransedyktige også overfor denne sektoren av næringslivet, med de bestemte behov dette segmentet har. Vår strategi om å levere best ytelse i forhold til pris, gjør oss til en attraktiv samarbeidspartner, sier Ketil Kivedahl. For mer informasjon, kontakt: Song Networks AS Ketil Kivedahl Administrerende direktør Direkte: 21 50 24 50 Mobil: 400 00 450 E-post: ketil.kivedahl@songnetworks.no About Song Networks, (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks is a leading Nordic telecom operator. Based on its own infrastructure, Song Networks offers a wide range of data communication and telephony services within Sweden, Finland, Norway and Denmark. The company possesses leading-edge expertise within data communications, and focuses on delivering IP VPN and Internet Access services to business customers. Song Networks is a stable challenger of the former state-owned operators. Business customers are connected at competitive prices to the Group's DSL and fiber network, which offers high capacity and the best coverage in the Nordic region. Song Networks' main competitive advantage is the ability to offer efficient and technically advanced communications solutions in combination with a personal reception and top-quality customer service. The company was founded in 1995 and has approximately 850 employees. The head office is located Stockholm and the company has 23 offices located in the Nordic region. www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no