Pressmeddelande: TDC og Song får ny direktør i Norge

18 november, 2004 Den nåværende administrerende direktør i Song Networks Norge, Ketil Kivedahl, skal stå i spissen for samlingen av TDC Norge og Song Networks i Norge.

”Jeg tror at både TDC Norge og Song Networks blir enda sterkere sammen. Ketil Kivedahl er den rette mannen til å samle de to virksomhetene, som begge har gjennomlevd en imponerende turn-around,” sier Martin Lippert, direktør i TDC Business. ”Ketil vil sikre kontinuiteten i våre fremtidige norske aktiviteter. Han har hittil kunne vise til imponerende resultater, og jeg er sikker på at han også vil gjøre det fremover i det nye Song. Det er meg derfor en fornøyelse å kunne presentere Ketil som medlem av mitt team, sier Mats Lundqvist, administrerende direktør i Song Networks. 48-årige Ketil Kivedahl er utdannet i økonomi fra universitetet i Göteborg og har ledelseserfaring fra blant annet Xerox og Tandem før han startet i Song Networks i 2001. ”Jeg gleder meg til å ta tak i de nye mulighetene som nå ligger foran oss, og gjennom økt kundefokus bidra til at vi ytterligere styrker vår rolle i markedet,” sier Ketil Kivedahl. Tidligere administrerende direktør i TDC Norge, Håvard Larsen, har valgt å fratre stillingen etter gjensidig overenskomst med TDC. For ytterligere informasjon: Song Networks Holding AB Mats Lundqvist, Administrerende Direktør Telefon: +46 (0)8 5631 07 12 Mobil: +46 (0)701 81 07 12 E-post: mats.lundqvist@songnetworks.se Song Networks AS Ketil Kivedahl, Administrerende Direktør Telefon: +47 21 50 24 50 Mobil: +47 400 00 450 E-post: ketil.kivedahl@songnetworks.no Om Song Networks Song Networks, tidligere Tele 1 Europe, er en totalleverandør av data- og telekommunikasjon til næringslivet i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Song Networks er den eneste nordiske data- og teleoperatøren som investerer i lokale aksessnett med bredbåndskapasitet. Selskapet bygger nettverk i 80 av de største byene i Norden. Aksessnettene er koblet sammen gjennom et langdistansenettverk som utgjør ett av Europas raskeste nett med en innledende kapasitet for kundene på opptil 1 gigabit. Selskapet ble etablert i 1995 og har rundt 850 ansatte i Norden og 130 i Norge. Song Networks har hovedkontor i Stockholm og 24 lokalkontor i Norden. For ytterligere informasjon se www.songnetworks.net.