Song Networks får storkontrakt med Lyse Tele på telefoni

Dato 19.11.2004 Lyse Tele og Song Networks utvider sitt strategiske samarbeide. Nå får Song Networks trafikkansvaret for Lyse Teles 8.500 telefoniabonnenter, og erstatter derved Telenor som underleverandør til Lyse Tele på tellerskritt i fastnettet. Avtalens verdi er i overkant av 40 millioner kroner over 2 år.

Lyse Teles bredbåndstilbud, som består av telefoni, TV og Internett, en såkalt triple play-tjeneste, er en suksess for Rogaland-konsernet. I løpet av kort tid har selskapet fått 8.500 kunder lokalt. Selskapet bytter nå telefonleverandør for sine privatkunder, fra Telenor til Song Networks. – Vi har allerede et godt samarbeid med Song Networks på dataområdet. Ut fra en totalvurdering av de ulike aktørene i markedet på fasttelefoni valgte vi å utvide vårt samarbeid med Song Networks, sier daglig leder Toril Nag i Lyse Tele. Song Networks har allerede etablert en betydelig posisjon på strekningen Oslo–Stavanger. Der har selskapet investert i en egen bredbåndskabel. Song Networks har også lang erfaring i å tilby telefonitjenester til selskaper som leverer data– og telefonitjenester videre til sine kunder eller medlemmer. – Vi tilbyr våre tjenester til bedriftsmarkedet og offentlige sektor. Samtidig nyter en rekke privatpersoner godt av våre tjenester gjennom avtaler som for eksempel denne med Lyse Tele, sier administrerende direktør Ketil Kivedahl i Song Networks. – Avtalen er en bekreftelse på at vi er meget konkurransedyktige også som tilbyder på dette området. Vår strategi om å levere best ytelse i forhold til pris var en viktig faktor for Lyse Tele. Samtidig er vi stolte over at en av Europas mest innovative tilbydere til privatmarkedet velger oss også på denne tjenesten, sier Kivedahl. For mer informasjon, kontakt: Ketil Kivedahl Administrerende direktør Direkte: 21 50 24 50 Mobil: 400 00 450 E-post: ketil.kivedahl@songnetworks.no Toril Nag Direktør for forretningsutvikling i Lyse konsern og daglig leder i Lyse Tele Mobil: 934 88 888 E-post: toril.nag@lyse.no Om Song Networks (Stockholm Stock Exchange: SONW) Song Networks, tidligere Tele 1 Europe, (Stockholm Stock Exchange: SONW) er en totalleverandør av data- og telekommunikasjon til næringslivet i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Song Networks er den eneste nordiske data- og teleoperatøren som investerer i lokale aksessnett med bredbåndskapasitet. Selskapet bygger nettverk i 80 av de største byene i Norden. Aksessnettene er koblet sammen gjennom et langdistansenettverk som utgjør ett av Europas raskeste nett med en innledende kapasitet for kundene på opptil 1 gigabit. Selskapet ble etablert i 1995 og har rundt 850 ansatte i Norden og 120 i Norge. Song Networks har hovedkontor i Stockholm og 24 lokalkontor i Norden. Administrerende direktør for Norge er Ketil Kivedahl. For ytterligere informasjon se www.songnetworks.net. Om Lyse Tele: Lyse Tele i Rogaland bygger det som er Norges – og i følge en rekke medier Nord-Europas - største og mest avanserte triple play bredbåndsnett. Et fiberoptisk nett for privatboliger som gir kundene TV, video, høyhastighets Internett og telefoni over en kabel fra en leverandør. Bredbåndstjenestene leveres også til bedrifter. Dette nettet åpner for en helt ny mediehverdag i hjemmet. Lyse Teles privatkunder har et Internett med inntil 10 Mbit/s, fem e-postadresser og muligheter for å surfe på tre pc-er samtidig, og opptil 50 kanaler digital TV, digital telefoni med en rekke tilleggstjenester - pluss programservere som gir kundene programmer og filmer når de vil se dem. Med enkle grep kan nettet tilby vesentlig kraftigere ytelser og flere kanaler. Selskapet ledes av daglig leder Toril Nag.