Landbrukssamvirkets bedrifter velger Techsteps mobilitetsløsninger

Techstep har sammen med Telenor vunnet en treårig rammeavtale med Agrikjøp AS, en felles innkjøpsorganisasjon for Landbrukssamvirkets bedrifter og deres datterselskaper. Agrikjøp har inngått rammeavtalen med Techstep og Telenor for å sikre medlemsbedriftene kostnadseffektive, enkle og sikre mobilitetsløsninger for de ansatte.

Innenfor rammeavtalen vil Landbrukssamvirkets bedrifter få tilgang til mobilitetsløsninger tilpasset virksomhetens og egne ansattes behov. Mobile enheter som mobiltelefoner og nettbrett, tilleggsutstyr, sikkerhetsløsninger, programvare for kontroll over parken av mobile enheter og brukskostnader, oppsett, drift- og støttetjenester samt finansiering (mobil-som-en-tjeneste) er sentrale komponenter i løsningene. Bedriftene vil også få tilgang på Techsteps nordiske support-tjeneste, da flere av selskapene opererer på tvers av landegrensene i Norden.

Techsteps datterselskap, Nordialog Oslo AS, har hatt leverandøravtale med Agrikjøp siden 2013. Techstep og Telenor ble gjenvalgt som leverandør på grunn av selskapenes kombinerte evne til å levere en helhetlig, enkel og kostnadseffektiv løsning.

«Mobilteknologi gir virksomheter store muligheter. Vi er svært fornøyd med å kunne fortsette vårt gode samarbeid med Agrikjøp, som representerer mange store bedrifter med svært mobile ansatte. Vi skal betjene mobilitetsbehov til blant annet sjåfører, lagermedarbeidere, salg og administrasjon, og stiller dermed høye krav til kvalitet, sikkerhet og kompetanse. Vi gleder oss til å bidra til at disse får en enklere og mer effektiv arbeidshverdag», sier CEO Jens Haviken i Techstep.

For Techstep har rammeavtalen en estimert totalverdi på opptil 75 millioner kroner over tre år, med oppstart 1. juli 2018. I tillegg inkluderer avtalen opsjoner om to års forlengelse med årlig fornyelse.

Om AgriKjøp AS

AgriKjøp AS er en felles innkjøpsorganisasjon for Landbrukssamvirkets bedrifter og deres datterselskaper. For mer informasjon, vennligst besøk www.agrikjop.no.

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techsteps "Mobile as a Service" (MaaS) tilbud er en one-stop-shop løsning som kombinerer mobile enheter (hardware), abonnement & tilkobling, mobil enhetskontroll, drift og support, og tilhørende software, i tillegg til finansiering. MaaS-løsningen gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har ca. 220 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og 641.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Jens Haviken, CEO, Techstep ASA: +47 930 90 070