Techstep ASA: Resultater andre kvartal og første halvår 2018

Hovedpunkter andre kvartal 2018

• Driftsinntekter for Q2 2018 var 253 millioner kroner; en vekst på 39 % sammenlignet med samme periode i fjor
  • EBITDA endte på NOK 11.7 millioner, mot negative NOK 2.5 millioner i Q2 2017, og inkluderer en positiv effekt på NOK 10 millioner fra en reversering av en earn-out forpliktelse knyttet til oppkjøpet av BKE TeleCom AB i Sverige
  • Tildelt nye kontrakter med en potensiell totalverdi på NOK 191 millioner i andre kvartal, som gir en potensiell totalverdi på tildelte kontrakter på NOK 523 millioner i første halvår 2018
  • Techsteps sluttbrukerbase i Norge og Sverige økte med 38 % til ca. 635 000 ved utgangen av andre kvartal, en betydelig plattform for mersalg
  • Techstep inngikk avtale om å kjøpe Wizor AS, et selskap som gjør det mulig for Techstep å levere høysikkerhetsløsninger for mobile enheter
  • Hentet NOK 25 millioner i ny egenkapital for å finansiere oppkjøpet av Wizor samt andre vekstinvesteringer

«I tråd med vår strategi og drevet av oppkjøp, leverte Techstep en solid omsetningsvekst i andre kvartal 2018. Med de nye kontraktene vi vant i kvartalet, har den potensielle verdien av kontrakter vunnet hittil i år oversteget en halv milliard norske kroner. For å fortsette denne vekstreisen og styrke selskapets lønnsomhet, må vi integrere selskapene Techstep har kjøpt de siste to årene. Bedrifter i privat og offentlig sektor ønsker i økende grad mobile løsninger for sine ansatte, men de trenger enkle og sikre løsninger for å kunne adoptere disse løsningene i stor skala. Derfor konsoliderer vi våre kundetilbud, samler alle bak en felles Techstep-merkevare og bygger en felles, sterk bedriftskultur i Norge og Sverige som konsistent leverer i henhold til kundenes behov. Dette vil skape et mer effektivt Techstep som er bedre rustet til å sikre at kundene lykkes med mobile løsninger og et Techstep som skal bli mer lønnsomt», sier Jens Haviken, CEO i Techstep.

Vennligst finn rapport og presentasjon for andre kvartal og første halvår 2018 vedlagt.

Techstep vil presentere resultatet for andre kvartal og første halvår 2018 kl. 10.00 am (CET), på Hotel Vika Atrium, Munkedamsveien 45, i Oslo. En LIVE audiocast med lysbildefremvisning vil være tilgjengelig fra: http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92031236

Jens Haviken, CEO, Techstep ASA: +47 930 90 070
Marius Drefvelin, CFO, Techstep ASA: +47 958 95 690

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techsteps “Mobile as a Service” (MaaS) tilbud er en one-stop-shop løsning som kombinerer mobile enheter (hardware), abonnement & tilkobling, mobil enhetskontroll, drift og support, og tilhørende software, i tillegg til finansiering. MaaS-løsningen gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har ca. 220 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og ~635.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.

Techstep er bygget for å bli en ledende leverandør av Managed Mobility Services i Norden. Techstep’s programvare-baserte Managed Mobility tilbud gjør det mulig for virksomheter å la deres ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.