Techstep ASA: Resultater første kvartal 2018

Hovedpunkter første kvartal 2018

• Driftsinntekter for Q1 2018 var 232,3 millioner kroner; år-over-år vekst på 60%
  • EBITDA marginen endte på 2,6% mot negative 3,7% i Q1 2017
  • Tildelt 209 nye kontrakter med en potensiell totalverdi på 332 millioner kroner, inkludert Nordea (90 millioner kroner) og flere andre store avtaler
  • Techsteps sluttbrukerbase i Norge og Sverige økte med ~22,000 til ~641,000 ved utgangen av første kvartal, og gir en stor plattform for mersalg

Hendelser etter balansedatoen

• Jens Haviken, med erfaring fra Dustin, Microsoft og Accenture, tiltrådte stillingen som ny CEO fra 1. april

“Mobilteknologi gir virksomheter store muligheter. Ansatte som kan jobbe på tvers av mobile enheter og lokasjoner er mer produktive. I dag er det mer enn 7 millioner sysselsatte i Norge og Sverige. Vi ser et stort marked i å hjelpe dem og deres arbeidsgivere med å høste fordelene fra mobilitet. Techsteps mobile løsninger er skreddersydd for å betjene dette markedet, og jeg ser frem til å ta del i denne reisen. Vi har en unik markedsmulighet foran oss og er posisjonert til å ta den”, sa Jens Haviken, ny CEO i Techstep.

Vennligst finn rapport og presentasjon for første kvartal 2018 vedlagt.

Techstep vil presentere resultatet for første kvartal 2018 kl. 10.00 am (CET), på Hotel Continental, Stortingsgata 24/26, i Oslo. En LIVE audiocast med lysbildefremvisning vil være tilgjengelig fra: http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=83486034

Jens Haviken, CEO, Techstep ASA: +47 930 90 070
Marius Drefvelin, CFO, Techstep ASA: +47 958 95 690

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techsteps “Mobile as a Service” (MaaS) tilbud er en one-stop-shop løsning som kombinerer mobile enheter (hardware), abonnement & tilkobling, mobil enhetskontroll, drift og support, og tilhørende software, i tillegg til finansiering. MaaS-løsningen gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har ca. 220 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og ~641.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.