Techstep ASA: Resultater Q2 og H1 2019

Hovedpunkter andre kvartal 2019

• Omsetning i andre kvartal 2019 var NOK 270 millioner, opp 7% fra NOK 253 millioner i samme kvartal 2018
  • Bruttofortjenesten var NOK 69,3 millioner i kvartalet (NOK 71,4 millioner)
  • EBITDA endte på NOK 6,4 millioner sammenlignet med NOK 11,7 millioner i andre kvartal 2018 (som inkluderte reversering av earn-out med NOK 10 millioner)
  • Kontantstrøm fra drift utgjorde NOK 3,0 millioner i kvartalet (NOK -3,4 millioner)
  • Techstep ble tildelt nye kontrakter med en potensiell verdi på NOK 333 millioner i andre kvartal 2019, og NOK 517 millioner kroner i første halvår 2019
  • Avsluttet avtaler med 2,000 SMB-kunder i Norge for å fokusere på større virksomheter
  • Techstep har inngått en partneravtale med Mobit Norge AS for å distribuere Techsteps programvareløsninger til SMB-markedet

Kommentar fra CEO:

“Techstep fortsetter å levere omsetningsvekst. Den potensielle verdien av kontrakter inngått i første halvår 2019 er på mer enn en halv milliard kroner, og vi bygger et fundament for får å skape verdier gjennom løsningsdrevet salg. Vi opplever at et økende antall kunder velger å få leverte produkter og løsninger som en tjeneste (MaaS). Vi forventer at bedriftsmarkedet for mobile serviceløsninger vil fortsette å øke i årene som kommer.

«Vi har besluttet å fokusere vår virksomhet i Norge inn mot større kunder. Som konsekvens av dette har vi sagt opp 2.000 kundeavtaler, og inngått en avtale med Mobit om å levere vår programvare inn mot SMB markedet. Dette bidrar til at vi blir bedre på det som er vår kjernevirksomhet, samt at våre mindre kunder vil få en god partner fremover. Dette er en viktig milepæl for oss», sier konsernsjef Jens Haviken.

Vennligst finn rapport og presentasjon for andre kvartal og første halvår 2019 vedlagt.

CEO Jens Haviken og CFO Marius Drefvelin vil presentere selskapets resultater i dag kl. 10.00, på Hotel Vika Atrium, Munkedamsveien 45, i Oslo.

Presentasjonen vil holdes på norsk, med presentasjonsmaterialet på engelsk.

En LIVE audiocast med lysbildefremvisning vil være tilgjengelig fra: https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98042749

Opptaket vil være tilgjengelig fra www.techstepasa.no så snart sendingen er sluttført.

Jens Haviken, CEO, Techstep ASA: +47 930 90 070
Marius Drefvelin, CFO, Techstep ASA: +47 958 95 690

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techstep leverer maskin- og programvare, mobilabonnement og mobil enhetskontroll som en pakketert tjeneste. Dette gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har 217 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 4.000 kunder og ~665.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no