Techstep ASA: Resultater tredje kvartal 2017

Hovedpunkter tredje kvartal 2017

• Techstep har fortsatt å levere på sin vekststrategi i andre halvår av 2017, med kjøp av selskaper, konsolidering av sitt «Mobile as a Service» tilbud, økning av sluttbrukerbasen og økt salg av løsninger

• Q3 2017 inntekter på 180,8 millioner kroner (132,7 millioner kroner); økningen reflekterer oppkjøp gjort i perioden samt organisk vekst på 40% innen løsningssalg

• Justert EBITDA på 9,8 millioner kroner (4,1 millioner kroner) og EBITDA margin på 5,4% (3,1%); reflekterer positiv utvikling i løsningssalg, delvis motvirket av vekstinvesteringer

• Passert 600 000 sluttbrukere på tvers av ulike industrier i privat og offentlig sektor i Norge og Sverige, opp fra ~490 000 i forrige kvartal og ~230,000 ved utgangen av 2016

• Kjøp av mobilitetsselskapet Conneqted 365 AB og hardware leverandøren BKE TeleCom AB, og dermed utvidet Techsteps kundetilbud og pan-nordiske muligheter

• Techsteps enhet Kjedehuset sertifisert som «Apple Authorized Enterprise Reseller», som er Apples nye og høyeste partnersertifisering i bedriftsmarkedet

“I dag tilbyr Techstep et komplett “Mobile as a Service» (MaaS) tilbud, som består av hardware, verdiøkende software og tjenester, samt finansiering. For første gang siden vi startet denne reisen for ett år siden, er vi virkelig en one-stop-shop tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden”, sa Gaute Engbakk, CEO i Techstep og fortsatte «Det siste året har vi brukt mye tid på M&A, integrasjon og produktutvikling. Nå skifter fokus og energi til utrulling av produkter og løsninger til vår store kunde- og sluttbrukerbase i Norge og Sverige. Vår «Mobile as a Service» (MaaS) løsning gjør arbeidsplassen mobil på en bedre, enklere og mer sikker og kostnadseffektiv måte for våre kunder. Dette er årsaken til at MaaS løsningen vekker så sterk interesse, og vi forventer at den vil drive inntekter og lønnsomhet fremover», sier Engbakk.

Vennligst finn rapport og presentasjon for tredje kvartal 2017 vedlagt.

Presentasjon og audio webcast:

Techstep presenterer sine resultater for tredje kvartal 2017 kl. 09.00 (CET), hos SpareBank 1 Markets, Olav Vs gate 5, Oslo. Presentasjonen vil også overføres live via webcast (audio og slide share), som er tilgjengelig fra: http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=72401842.

Gaute Engbakk
CEO, Techstep ASA
+47 916 33 281

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techsteps “Mobile as a Service” (MaaS) tilbud er en one-stop-shop løsning som kombinerer mobile enheter (hardware), abonnement & tilkobling, mobil enhetskontroll, drift og support, og tilhørende software, i tillegg til finansiering. MaaS-løsningen gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har ca. 200+ ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og 600.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.