Techstep ASA: Resultater tredje kvartal 2018

Hovedpunkter tredje kvartal 2018

• Driftsinntekter økte med 45% år over år til NOK 261,6 millioner i tredje kvartal 2018, drevet av vekst i Norge
  • EBITDA endte på NOK 10,9 millioner (margin på 4,2%) mot NOK 5,4 millioner (margin 3,0%) i tredje kvartal 2017. EBITDA nivået fortsetter å reflektere integrasjonskostnader og investeringer i vekst
  • Tildelt nye kontrakter med en potensiell totalverdi på NOK 242 millioner i tredje kvartal og NOK 765 millioner hittil i år
  • Sluttført oppkjøp av Wizor AS, et selskap som gjør det mulig for Techstep å levere høysikkerhetsløsninger for mobile enheter

Kommentar fra CEO

«Vi leverte solid vekst i tredje kvartal, med 45% omsetningsvekst knyttet til bedre resultater i Norge.

Vi fortsatte også å vinne nye kontrakter, og den viktige DIFI-kontrakten (Direktoratet for forvaltning og IKT) viser at vårt fokus på å være en spesialisert mobilitetsleverandør lønner seg. Vårt mål om å sikre at våre kunder oppnår alle fordelene mobile løsninger gir, er noe som blir verdsatt.

Omsetningsvekst alene gir ikke den lønnsomheten vi jobber for. Som del av vår integrasjons- og konsolideringsstrategi, har vi gjort flere grep for å bedre lønnsomhetsnivået. Vi begynner å se effekten av disse tiltakene, spesielt i Norge. I Sverige, hvor vi startet senere, regner vi med å se resultater neste år.

En annen viktig del av integrasjonsarbeidet i Norge og Sverige er sammenslåingen av salgs- og distribusjonsnettet i begge land. Vi forventer å fullføre dette innen utgangen av året.

En bedre integrert nordisk organisasjon, samlet bak en felles Techstep-merkevare, gjør oss optimistiske til mulighetene vi ser foran oss. Folk ønsker enkle og sikre mobile løsninger, og Techstep blir stadig bedre posisjonert for å levere på dette», sier Jens Haviken, CEO i Techstep.

Vennligst finn rapport og presentasjon for tredje kvartal 2018 vedlagt.

Techstep Q3 2018 Report
Techstep Q3 2018 Presentation

CEO Jens Haviken og CFO Marius Drefvelin vil presentere selskapets resultater for tredje kvartal 2018 i dag kl. 10.00, på Hotel Vika Atrium, Munkedamsveien 45, i Oslo.

Presentasjonen vil holdes på norsk, med presentasjonsmaterialet på engelsk.

En LIVE audiocast med lysbildefremvisning vil være tilgjengelig fra: http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97451622

Opptaket vil være tilgjengelig fra www.techstepasa.no så snart sendingen er sluttført.

Jens Haviken, CEO, Techstep ASA: +47 930 90 070
Marius Drefvelin, CFO, Techstep ASA: +47 958 95 690

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techstep leverer maskin- og programvare, mobilabonnement og mobil enhetskontroll som en pakketert tjeneste. Dette gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har 225 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og ~658.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.