Techstep overtar svensk IT rådgivningsselskap

I august 2017 kjøpte Techstep 51 % av Conneqted 365 AB for å styrke sitt Enterprise Mobility Management (EMM) tilbud og sin tilstedeværelse i Sverige. Oppkjøpet gjorde det mulig for Techstep å tilby en svensk one-stop-shop og en pan-Nordisk leveransemodell. Techstep har nå utøvd sin rett til å kjøpe de resterende 49 % av aksjene.

«Vi er veldig fornøyd med Conneqteds resultater så langt, og tror menneskene og kompetansen deres vil bidra til fremtidig vekst for Techstep i Sverige. På konsernnivå jobber vi nå med å integrere selskapene vi har kjøpt, samle alle bak en felles merkevare, industrialisere kundetilbudene våre og bygge en sterk bedriftskultur. Vi gleder oss til å få Conneqted-teamet fullt ombord», sier Jens Haviken, administrerende direktør i Techstep.

Conneqted ble etablert i januar 2016 og tilbyr en komplett EMM-tjeneste, inkludert mobil sikkerhet, systemdesign, implementering, styring av mobilenheter, vedlikehold og support. Tjenesten tilbys sammen med Techstep Sverige (tidligere BKE Telecom AB) og økosystempartnere som Telenor, Tele2, TDC, MobileIron, Citrix og Samsung. Conneqted har sitt hovedkontor i Karlstad og hjelper store og mellomstore bedrifter som Volvo Cars, Svevia, Nasdaq, Wallenstam og Stockholm Stad.

"Når vi nå kombinerer vår virksomhet og våre kunder med Techsteps plattform, gir det nye og store muligheter for oss. Kundene ønsker enkle og sikre mobile løsninger, og som del av Techstep er vi godt rustet til å levere nettopp det», sier Roger Lövgren, administrerende direktør i Conneqted.

Resterende andel på 49 % er i dag eid av de ansatte i selskapet. Kjøpesummen på NOK 8,1 millioner vil bli gjort opp i form av aksjer i Techstep («vederlagsaksjene»). Vederlagsaksjene vil bli utstedt under Techsteps eksisterende styrefullmakt til å forhøye selskapets aksjekapital, vedtatt ved ordinær generalforsamling avholdt 26. april 2018. Signering av avtalen er underlagt vanlige vilkår, og ventes gjennomført i juli 2018. Det vises for øvrig til børsmeldinger fra henholdsvis 15. og 31. august 2017.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Marius Drefvelin, CFO, Techstep ASA: +47 958 95 690

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techsteps “Mobile as a Service” (MaaS) tilbud er en one-stop-shop løsning som kombinerer mobile enheter (hardware), abonnement & tilkobling, mobil enhetskontroll, drift og support, og tilhørende software, i tillegg til finansiering. MaaS-løsningen gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har ca. 220 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og ~641.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.