Techstep signerer nye Mobile as a Service avtaler med to eksisterende kunder

Techstep har signert nye Mobile as a Service (MaaS) avtaler med to eksisterende kunder, det norske finanskonsernet Eika Gruppen og Norges største apotekkjede, Apotek 1.

«Det er hyggelig å se at etterspørselen for MaaS begynner å ta seg opp i markedet, og at to anerkjente merkevarer ønsker å tilby sine ansatte større fleksibilitet og mindre administrasjon, og samtidig få lavere driftskostnader. Vi ser frem til å gjøre det mulig for Eika Gruppen og Apotek 1 å hjelpe deres ansatte med å gjøre en bedre jobb», sier CEO Jens Haviken i Techstep.

Techstep har signert en Mobile as a Service (MaaS) avtale med det norske finanskonsernet Eika Gruppen. Leveransen inkluderer komplette mobile løsninger som består av mobiltelefoner og nettbrett, mobilabonnement, kostnadskontroll, drift og support, administrerte tjenester og finansiering til 1 500 ansatte i Eika Alliansen.

Total potensiell kontraktsverdi er estimert til NOK 15 millioner over tre år, med forventet inntektseffekt fra 2019. Kontrakten inkluderer en opsjon på å forlenge avtalen med ytterligere tre år, samt muligheter for å utvide leveransen til medlemsbankene i Eika Alliansen.

Techstep har videre signert en Mobile as a Service (MaaS) avtale med Norges største apotekkjede, Apotek 1. Leveransen inkluderer en mobil løsning som består av mobiltelefoner, kostnadskontroll og finansiering til de 300 ansatte som jobber ved hovedkontoret til Apotek 1.

Techstep har siden 2015 levert mobile enheter, mobilabonnement, administrerte tjenester, drift og support til Apotek 1 sine apotek og ansatte. MaaS avtalen er en tilleggsavtale til den løpende forvaltningsavtalen. Total potensiell kontraktsverdi for MaaS avtalen er estimert til NOK 3 millioner over to år, med forventet inntektseffekt fra 2019.

Om Eika Gruppen
Eika Gruppen utgjør finanskonsernet i Eika Alliansen, og er eid av 67 lokalbanker og OBOS. Eika Gruppens strategiske fundament er å sikre sterke og omsorgsfulle lokalbanker som er en drivkraft for vekst og utvikling, for kunden og lokalsamfunnet. Eika Gruppen leverer en komplett plattform for bank-infrastruktur, inkludert IT, betalingsformidling og digitale tjenester som gjør lokalbanken konkurransedyktig. I tillegg omfatter finanskonsernet produktselskapene Eika Forsikring, Eika Kredittbank, Eika Kapitalforvaltning og Aktiv Eiendomsmegling. Eika Gruppens produkter og løsninger distribueres gjennom ca 400 kontorer i Norge. Eika Boligkreditt ble i 2012 skilt ut av finanskonsernet Eika Gruppen og direkte eid av lokalbankene og OBOS. For mer informasjon, se www.eika.no

Om Apotek 1 Gruppen
Apotek 1 er Norges største apotekkjede med en markedsandel på om lag 48 prosent. Apotek 1 har 3500 medarbeidere, og med over 370 apotek fordelt på alle landets fylker og to grossistlagre er kjeden godt posisjonert til å fortsette veksten og å tilby service og kompetanse til nye kunder og kundegrupper i Norge. Apotek 1 forhandler alle typer reseptbelagte og reseptfrie legemidler, og tilbyr også et bredt utvalg av kvalitetssikrede helse- og velværeprodukter til konkurransedyktige priser. Apotek 1 er landets største leverandør av legemidler pakket i multidose, samt legemidler og tjenester til kommunehelsetjenesten, blant annet legemiddelgjennomganger. Apotek 1 er en del av Apotek 1 Gruppen AS, som eies av tyske PHOENIX group. For mer informasjon, se www.apotek1.no

Techstep posisjonerer seg som en ledende tilrettelegger av den digitale arbeidsplassen i Norden. Techstep leverer maskin- og programvare, mobilabonnement og mobil enhetskontroll som en pakketert tjeneste. Dette gjør det mulig for virksomheter å la de ansatte gjøre jobben sin på tvers av mobile enheter og lokasjoner med en høy grad av sikkerhet og driftsstabilitet. Techstep har 225 ansatte basert i Norge og Sverige, som betjener nær 6.000 kunder og ~658.000 sluttbrukere på tvers av ulike næringer i privat og offentlig sektor. Selskapet er notert på Oslo Børs. For mer informasjon, vennligst besøk www.techstepasa.no.