TELE2 REDUSERER ADSL PRISENE!

Pressemelding 25. april 2005 TELE2 REDUSERER ADSL PRISENE! Hvis du ønsker å surfe på Internett med høy hastighet til fast lav pris, så lønner det seg alltid å velge Tele2! Nå blir vår høyeste og nest høyeste ADSL hastighet, henholdsvis 1080 kr og 480 kr billigere i året, forteller Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Tele2 Norge. Hvilke ADSL priser reduserer Tele2? Tele2 ADSL Large (1024/256 kbps) nye pris er 339 kr per måned. Dette er en prisreduksjon på 40 kr per måned, tilsvarende en besparelse på 480 kr per år. Denne hastigheten er opptil 16 ganger raskere enn ISDN hastighet. Tele2 ADSL X-Large (2048/256 kbps) nye pris er 399 kr per måned. Dette er en prisreduksjon på 90 kr per måned, tilsvarende 1080 kr per år. Denne hastigheten er opptil 32 ganger raskere enn vanlig ISDN hastighet. Prisene gjelder fra og med 2. mai. Som vanlig kan alle Tele2 sine eksisterende ADSL kunder endre til nye priser på vår hjemmeside. Les mer om våre ADSL abonnement, priser, betingelser og dekning på www.tele2.no Tele2 en garantist for konkurranse! - Tele2 har siden monopolets oppløsning vært Telenor sin hovedutfordrer. Vi har vært en garantist for virksom konkurranse i Norge, og en utløsende faktor for at norske forbrukere får billigere teletjenester. Norske myndigheter har en meget viktig oppgave i alltid å sørge for gode og sunne rammevilkår for bærekraftig konkurranse mellom aktørene i telemarkedet. For at Tele2 og andre utfordrere kan fortsette med å kjempe i telemarkedet, kreves det et stort og aktivt engasjement fra de norske myndighetene. I dag sparer mer enn 600 000 Tele2 kunder penger på sine teletjenester. Tele2 kan levere billigere teletjenester enn Telenor fordi vi alltid jobber med å redusere våre kostnader, forteller Henrik Müller-Hansen. Tele2 er en prisutfordrer! - Tele2s interne verdier og organisering er slik at vi alltid kan agere som en lavprisleder. Derfor setter vi stadig vekk ned prisene på alle våre produkter, og denne gangen setter vi ned ADSL prisene. Dersom en av våre store konkurrenter endrer sine priser og utfordrer oss, vil vi alltid følge opp umiddelbart med nye prisreduksjoner, forteller Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Tele2 Norge. Tele2 er Europas ledende og lønnsomme alternative telekomoperatør. Med vårt unike verdigrunnlag, leverer vi hver dag billig og enkel telekom til alle europeere. Vi har i dag 28,7 millioner kunder i 25 land. Vi tilbyr produkter og tjenester innenfor områdene fast- og mobiltelefoni, Internett, datatjenester, kabel-TV og innholdstjenester. Våre hovedkonkurrenter er de tidligere statlige monopolistene. Tele2 ble grunnlagt i 1993 av Jan Stenbeck og har vært notert på Stockholmsbörsen siden 1996. I 2004 omsatte vi 43 milliarder SEK og hadde et overskudd på 6,6 milliarder SEK (EBITDA). Tele2s mål er alltid å tilby markedets beste priser. For ytterligere informasjon ta kontakt med: Henrik Müller-Hansen Telefon: +47 21 31 90 09 Administerende Direktør Tele2 Norge AS ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no