Administrerende direktør for Tele2 Butikkene er på plass

(Oslo, 1. november 2012) Morten Evjen begynner i dag som administrerende direktør for Tele2 Butikkene. Han skal lede satsingen og byggingen av en riksdekkende kjede av egne Tele2 Butikker. Evjen har mangeårig erfaring fra norsk detaljistvirksomhet, blant annet fra Elkjøp og Travel Retail Norway.

- Åpningen av egne butikker er ved siden av nettutbyggingen vår største industrielle satsing i årene fremover. Butikkene vil gi våre kunder et enda bedre tilbud, og for å nå våre ambisiøse mål er vi avhengig av å få med dyktige folk på laget. Morten Evjen har en solid og bred bakgrunn fra retail hvor han blant annet har ledet arbeidet med å bygge opp både Elkjøps nordiske internskole og nordiske franchisevirksomhet. Vi er svært glad for at han nå velger å dele sine kunnskaper og innsikt med oss, og vi er trygge på at vi sammen vil lykkes, sier direktør i Tele2 Privat Jon-Ivar Bjørtomt.

Morten Evjen har gjennom sin yrkeskarriere hatt mange ledende stillinger i ulike selskap innenfor detaljist- og konsumentmarkedet. Han har blant annet hatt en rekke lederstillinger i Elkjøp og ledet Travel Retail Norway, selskapet som driver tax-free butikkene på norske flyplasser. Evjen vil nå få oppgaven med å bygge opp Tele2 Butikkene til å bli en ledende riksdekkende kjede og en viktig bidragsyter for Tele2’s videre suksess i Norge.

- Jeg gleder meg enormt til å ta fatt på denne utfordringen. Tele2 er Norges mest spennende teleselskap med en utfordrerkultur som oser offensivitet og vilje til å gi alt for norske mobilforbrukere. Når startskuddet går til neste år skal det bli en ekspansiv og rask reise for å styrke vår markedsposisjon og øke kundetilfredsheten, sier Morten Evjen.

Tele2 vil fortsette satsingen på tilstedeværelse i andre detaljisthandler og salg på egne nettsider. De nye Tele2 Butikkene vil være et supplement til alle nåværende salgskanaler og vil ikke gå utover satsingen på andre salgs- og distribusjonskanaler, forsikrer Bjørtomt.

Butikksatsingen er et viktig steg på veien for at Tele2 skal bli en klar nummer to på det norske mobilmarkedet, og Tele2 Butikkene skal være et sted hvor nåværende og nye kunder skal være trygge på at de alltid vil få de beste tilbudene og den beste servicen. Undersøkelser som Tele2 har gjennomført viser at kundenes behov for rådgivning om både abonnement og telefoner vokser som en følge av smarttelefonenes inntok og datarevolusjonens tidsalder.

– Gjennom butikkene skal vi utvide kontakten med norske mobilbrukere. Kundene skal få all den hjelpen de trenger, og vi skal enkelt og greit invitere til fantastiske kundeopplevelser gjennom våre medarbeidere, samt et nytenkende og spennende butikkonsept, sier Evjen.

Jon-Ivar Bjørtomt, Direktør Tele2 Privat

Tlf: 413 19 385