Billigere og tryggere å mobilsurfe i utlandet

(Oslo, 21. juni 2012) Sommeren er høytid for utenlandsreiser, og mange slår av databruk i frykt for høye kostnader på reisen. Dette er det imidlertid ingen grunn til å gjøre. Tele2 lanserer i dag nye priser på bruk av mobil i utlandet, og lover å gjøre utenlandsbruk til en enklere, billigere og mer positiv opplevelse.  I første omgang lanseres nye datapriser i hele EU og på populære feriesteder som Tyrkia, Kroatia, USA og Thailand. De nye prisene vil gjøre Tele2 til et enkelt og billig alternativ for ferierende nordmenn i utlandet.

- Tele2 har som målsetting å gjøre hverdagen enklere og rimeligere for norske mobilbrukere. Våre kunder ønsker å bruke mobilen uten å måtte bekymre seg over kostnadene. Nå vil det bli mye tryggere å bruke mobilen i utlandet med faste lave MB priser og datakontrollfunksjon. Vi kan også love at prisene på tale og sms også vil bli mye lavere i sommer, sier Axel Krabberød, leder for Produkt- og Markedsavdelingen i Tele2.

Mange nordmenn opplever at det meste er billigere på ferie i utlandet, utenom bruk av mobilen. Flere kunde- og markedsundersøkelser som Tele2 har gjennomført viser at det er knyttet stor bekymring til bruk av mobil i utlandet. Det gjelder spesielt bruk av data, og enkelte velger å slå av all databruk i utlandet for å være på den sikre siden. Dermed mister de mye av funksjonaliteten som ligger i dagens smarttelefoner.

- I sommer kan våre kunder trygt bruke mobilen i utlandet uten å bekymre seg for høye kostnader, fortsetter Krabberød. – På den måten kan man forsett å bruke mobilen som vanlig i utlandet. Nå kan man dele sine ferieopplevelser på Facebook og instagram til en overkommelig pris.

I første omgang lanseres fast lav MB-pris på 5 kr i hele EU og i de populære ferielandene Tyrkia og Kroatia. USA og Thailand vil få en fast pris på 10 kr per MB. Tele2 har også en datakontrollfunksjon i form av en sperre som slår inn når forbruket overstiger 500 kr. Sperren må åpnes via SMS for å kunne fortsette å bruke data videre til neste 500 kr grense. Mens andre mobilselskaper opererer med en oppstartspris på et gitt antall MB så vil Tele2 at mobilbrukerne kun skal betale for den databruken de faktisk bruker.

De nye prisene på data gjelder fra 21.06.2012.

For mer informasjon:

Axel Krabberød, leder for Produkt og Markedsavdelingen i Tele2, Tele2: 41 31 91 23