Ny fastprisportefølje: Fri tale og meldinger i Norge og Sverige

(Oslo, 13. mai 2013) Tele2 lanserer i dag en ny fastprisportefølje med fri tale og ubegrenset bruk av sms/mms i både Norge og Sverige. Tele2 øker også inkludert data i samtlige fastprisabonnement, i tillegg reduseres månedsprisen for Fastpris Large og Fastpris XL.

- Tele2 tror på vekst gjennom fornøyde kunder. Vi vant nylig kundeserviceprisen for 2013, og med dagens omfattende produktendringer for nye og eksisterende kunder tar vi et viktig steg videre, sier direktør i Tele2 Jon-Ivar Bjørtomt.

Fri bruk og Norge+Sverige=Sant

Den største endringen Tele2 gjør er å inkludere fri tale og ubegrenset bruk av sms/mms i fastprisabonnementene Medium, Large og XL. Alt inkludert vil gjelde både Norge og Sverige slik at kundene ikke vil merke noen forskjell om de er i Norge eller Sverige når de bruker mobiltelefonen.

- Tele2 har et betydelig konkurransefortrinn når det gjelder mobilbruk mellom Norge og Sverige, og vår kundegeografi viser at dette er noe norske mobilbrukere setter pris på. Når vi nå åpner opp for fri tale, ubegrenset bruk av meldinger og samme surfepriser til en fast månedspris i både Norge og Sverige øker vi dette konkurransefortrinnet ytterligere, fortsetter Bjørtomt.

Mer data inkludert

Vi ser en klar trend i at våre kunder med smarttelefoner stadig forbruker mer data. Tele2 ønsker å være i forkant av denne utviklingen og øker inkludert data med mellom 80-100% for fastprisabonnementene Small, Medium og Large. Dette gir våre kunder frihet til å utnytte mer av mulighetene i sin telefon uten at det koster noe ekstra. Det er ikke enkelt å vite hvor mye en MB er eller hvor mange MB man har benyttet. Derfor kan alle Tele2s kunder følge med på sitt forbruk ved å sende «pakke» til 02000. Kundene mottar også automatisk varsling når de har brukt opp 80% av inkludert forbruk.

Tele2 i alle salgskanaler

- For å styrke vår posisjon på kundeservice skal Tele2 være tilstede i hele verdikjeden og i alle salgskanaler. 30. mai åpner vi vår første Tele2 butikk på Strømmen storsenter og vi kan love at det blir både underholdning, konkurranse, tilbud og flere tjenester for alle våre norske mobilkunder, avslutter Jon-Ivar Bjørtomt.

Merk: Alle Tele2s eksisterende fastpriskunder, med og uten avtaletid, får tilbud om å oppgradere sine abonnementer

Bilder kan lastes ned på: http://www.tele2.no/bildearkiv.html

Jon-Ivar Bjørtomt, direktør Tele2 Privat, tlf: 413 19 385