Tele2 åpner sin første butikk i Norge

(Oslo, 29. mai 2013) I morgen (torsdag) kl 10 går startskuddet for Tele2s riksdekkende kjede av egne butikker i Norge. Da åpner den første butikken på Norges største kjøpesenter, Strømmen Storsenter. Det vil bli en rekke fantastiske åpningstilbud og konkurranser, og alle som stikker innom vil bli møtt av medarbeidere som vil strekke seg litt lengre for hjelpe kundene med hva det måtte være innen mobiltelefoni. Det beste av alt: Det koster ingenting for kunden.

Administrerende direktør for Tele2-butikkene, Morten Evjen, har sett frem i mot åpningsdagen i lang tid og er klar på hva butikkene skal være:

- Endelig er dagen her. Dette har vi gledet oss til. Jeg kan love alle norske mobilkunder at vi i Tele2-butikkene skal utmerke oss på kundeservice. Men vi selger ikke kundeservice, den er en selvfølge i våre butikker. Vi selger mobiltelefoner, abonnementer og andre relaterte produkter. Derfor har vi bestemt oss for at det blir helt feil å ta betalt for å yte god service. Våre konkurrenters logikk med å kreve betaling for å sette opp telefonen eller hjelpe kundene med å overføre kontakter syns vi er helt bakvendt, sier Morten Evjen.

Gjennom butikkene ønsker Tele2 å utvide kontakten med norske mobilbrukere. Kundene skal få all den hjelpen de trenger, og Tele2 ønsker enkelt og greit å invitere til fantastiske kundeopplevelser.

- Vi selger enkle, men allikevel kompliserte produkter. Jo bedre kjent kunden blir med produktet før hun kjøper det, desto lykkeligere Tele2-kunde tror vi hun blir. Våre medarbeidere er våre stjerner og de skal være lett tilgjengelige for våre kunder. De vil hjelpe til med alt kunden spør om, være seg abonnementer, telefoner, sett opp e-post, overføring av kontakter, nedlasting av apper eller faktura for den saks skyld. For mange kan dette være selvsagte ting, mens for andre er det viktig å få hjelp. Stadig flere kjøper smarttelefoner, men det betyr ikke at det alltid er like enkelt å sette dem opp slik at man får mest mulig ut av dem. Med Tele2-butikkene gir vi kundene et sted hvor de kan møte dyktige og engasjerte medarbeidere som står parat, fortsetter Evjen.

Det vil bli en rekke fantastiske åpningstilbud og konkurranser under åpningen på Strømmen Storsenter, og allerede 6. juni ruller showet videre til Torgalmenningen i Bergen. I slutten av juni åpner Tele2s butikk på Torvbyen i Fredrikstad. Butikkene vil skille seg fra andre telebutikker med et innovativt butikkonsept.  Blant annet vil det være en «powerwall» hvor alle telefonene er «live» slik at kundene kan teste ut og bli kjent med telefonen og hvordan den fungerer. Dette er helt nytt i Norge og finnes kun i et fåtalls av Tele2s 47 butikker i Sverige.

Butikksatsingen er et viktig steg på veien for at Tele2 skal bli en klar nummer to på det norske mobilmarkedet. Undersøkelser som Tele2 har gjennomført viser at kundenes behov for rådgivning om både abonnement og telefoner vokser som en følge av smarttelefonenes inntok og datarevolusjonens tidsalder.

- Tele2 har vært en utfordrer i Norge siden telemarkedet åpnet på midten av 90-tallet. Vi har kommet langt i byggingen av vårt eget mobilnett, og etablering av egne Tele2-butikker vil bli nok en milepæl i vår industrielle satsing på å utvide kontakten med norske mobilkunder. Åpningen av Tele2-butikkene er et stort og viktig skritt for oss. Vi skal møte kundene der de er, enten det er på internett eller på kjøpesenteret, og over alt tilby den beste servicen. Det er ikke mange ukene siden vi vant kundeserviceprisen for mobilbransjen, og vi har ambisjoner om å vinne den igjen, sier Arild Hustad, administrerende direktør for Tele2 Norge.

Bilder og åpningstilbud: Se vedlagte filer i pressemeldingen

Morten Evjen

Administrerende direktør, Tele2-butikkene