Fellesforbundet og Fagforbundet forlenger IT driftsavtaler med TeleComputing.

Fagforbundet og Fellesforbundet har valgt å forlenge sine IT driftsavtaler med TeleComputing for 5 nye år. Samarbeidet innebærer at TeleComputing får ansvaret for drift av forbundenes medlemsløsning på en ny og moderne teknologiplattform. Avtalene har en samlet verdi på omlag 40 mill NOK

– IT er en svært viktig støttefunksjon for oss. Vi har strenge krav i forhold til tilgjengelighet, fleksibilitet, support og sikkerhet, samtidig som vi alltid har fokus på høy kostnadseffektivitet. Vi har samarbeidet med TeleComputing siden 2003 og ser frem til å jobbe med den nye løsningen og et videre godt samarbeid med TeleComputing sier Birgitte Reiersen i Fellesforbundet

- Vi har hatt et godt samarbeid med TeleComputing i flere år. Deres kompetanse og erfaring med Fane2, vår medlemsløsning, har vært et viktig moment i vår beslutningsprosess. En forlengelse av vår avtale med TeleComputing sørger for at Fane2 også er godt ivaretatt med hensyn til våre fremtidige løsningsbehov, sier Gunnar Gussgard i Fagforbundet.

Fellesforbundet er LOs største forbund i privat sektor. Totalt har forbundet cirka 150 000 medlemmer fordelt på flere yrkesgrupper.

Fagforbundet er LOs største forbund med ca 305.000 medlemmer. Fagforbundet organiserer arbeidstakere i kommunale, fylkeskommunale, private og offentlige virksomheter. Fagforbundet organiserer også arbeidstakere i sykehusene, inkludert alle støttefunksjoner.

– Vi er svært fornøyd over at Fagforbundet og Fellesforbundet har valgt å videreføre samarbeidet med TeleComputing. Vi har satt stor pris det meget gode samarbeidet vi har hatt med LO og forbundene så langt og ser frem til et fortsatt godt samarbeid i tiden fremover. sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT-driftsløsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.